Alecta söker nyfikna och engagerade medarbetare till Kundadminis
Aoex AB / Bankjobb / Stockholm
2013-08-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Alecta söker nyfikna och engagerade medarbetare till Kundadminis" (publicerad 2014-10-27) ⬅️
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aoex AB i Stockholm,
Lidingö,
Sollentuna,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Alecta
Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917. Deras uppdrag är att ge kollektivavtalade tjänstepensioner så stort värde som möjligt för både företags- och privatkunder. Alecta förvaltar drygt 560 miljarder kronor åt deras ägare som är 2 miljoner privatkunder och 33 000 företagskunder. Bolaget har en stark och levande företagskultur utifrån deras kärnvärden pålitlig, enkel, effektiv, öppen, engagerad och respektfull.
I år kommer Alecta för första gång lansera ett nytt utbildningsprogram för ett fåtal utvalda nya medarbetare. Utbildningsprogrammet "Framsteg" kommer att erbjuda dig som nyanställd för Kundadministrationen en gedigen helhetsbild av Alectas försäkringsadministration Under cirka ett års tid kommer du att få möjlighet att utbildas och arbeta på samtligagrupper, samt få möjlighet att ingå i olika projekt.. "Framsteg" kommer att ge dig färdigheter och en unik insikt som gör att du snabbt kan komma in i en komplex bransch och göra skillnad som tjänstepensionsspecialist inom ITP. Vill du vara med och påverka miljoner människors framtid är det här arbetsplatsen för dig!
Publiceringsdatum2013-08-23Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som handläggare innebär att du löpande administrerar kundärenden och kommunicerar på ett enkelt och begripligt sätt via telefon, mejl, brev, och digitala kanaler. Det ingår även att du i ditt dagliga arbete ifrågasätter, utmanar och förbättrar befintliga arbetssätt, rutiner och system i syfte att bli ett än mer effektivt tjänsteföretag.
Erfarenhet och utbildningVi tror att du har tidigare erfarenhet av servicerelaterade arbeten med mycket kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter. Kanske har du ekonomisk bakgrund eller rent utav tidigare jobbat med handläggning. Då du kommer att arbeta i många olika system och räkna på kundärenden tror vi att du tycker att det är roligt att arbeta med siffror och anlysera problem. Du har gymnasiekompetens, och kanske även en högskoleutbildning. Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav likaså kunskaper i Officepaketet.
Dina personliga egenskaperFör att trivas och lyckas i ditt arbete som handläggare har du en positiv inställning, är nyfiken, noggrann, idérik och flexibel. För att hantera kundärenden har du god kommunikativ förmåga och trivs bra med struktur, ordning och reda. Då kunderna alltid står i fokus, kräver rollen en hög servicenivå men också att du är lösningsfokuserad samt till och från hantera stress. Utifrån Alectas värdegrund uppmuntras engagemang, prestigelöshet och ett personligt driv till att påverka och kontinuerligt utveckla så väl dig själv som ditt arbete.
KontaktLena De Geer,
lena.degeer@aoex.se , 070 875 05 29
Johan Bergquist,
johan.bergquist@aoex.se , 073 045 10 02
Fackliga företrädare
Britt-Marie Bryngelsson, FTF, 08-441 69 12
Mikael Persson, SACO, 08-441 60 94
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Bergquist
johan.bergquist@employ.seFöretagAoex AB
AdressAoex AB
Olof Palmes gata 13
11137 Stockholm
Jobbnummer 1634136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.