Åklagaradministratör med it-arbetsuppgifter till Norrorts åklaga
Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm i Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.
ÅM2021-257
Norrorts åklagarkammare söker en åklagaradministratör med it-arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2021-02-09ArbetsuppgifterAnställningen är placerad på Norrorts åklagarkammare. Som åklagaradministratör möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du jobbar tillsammans med åklagarna och bistår dem i diverse administrativa frågor. Via telefon och epost kommer du att ha mycket kontakt med allmänheten och med andra myndigheter, framförallt inom rättsväsendet. Diarieföringen och arkivering sker elektroniskt i vårt datasystem och diarieföring utgör grunden i dina arbetsuppgifter som åklagaradministratör. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att bestå i att arbeta med it-support och hantera den tekniska utrustningen såsom datorer, mobiltelefoner, lokalt nätverk, videokonferens samt skrivare. Du kommer även att uppdatera inventarieförteckning för lokal it-utrustning och att vara redaktör för det lokala intranätet. Som stöd i ditt arbete med teknisk support finns områdets it-samordnare och myndighetens it-avdelning.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning av vad som är brådskande eller ej.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du måste ha:
Gymnasieexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning
Som person ser vi gärna att du:
Är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt.
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad
Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke, att ha erfarenheter och kunskaper inom it och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 500 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tjänsten är en visstidsanställning på 12 månader
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Norrorts Åklagarkammare, Stockholm
Jobbnummer 5565075
Observera att sista ansökningsdag har passerat.