After Sales Manager

Badenoch & Clark / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige

Trivs du med att vara ansiktet utåt och har den tekniska kunskapen att vara ansvarig för både support, försäljning och utbildning inom ditt område? Drivs du av att hitta tekniska lösningar och säkerställa att dina kontakter, internt och externt har de bästa förutsättningar att lyckas? Vi söker dig som är redo för rollen som After Sales Manager, en mycket viktig representant för Getinge Storkök AB

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som After Sales Manager kommer dina huvudsakliga ansvarsområden att vara teknisk support, reservdelsadministration och utbildning. Det är en viktig roll som säkerställer att teknikerna på fältet får bästa stöd för att kunna ge snabb service. Din roll är en viktig länk mellan kunden, teknikerna, produktutveckling och kvalitet. Du hanterar garantiärenden och tar ansvar för snabb handläggning. Som tekniskt sakkunnig och spindel i nätet för teknisk support ansvarar du tillsammans med Service chefen för utveckling av utbildningsmaterial och leder utbildningar som kan vara i Stockholm eller på plats hos större kunder. Getinge Storkök lägger stor vikt vid kundnöjdhet och service, där är utbildning och kurser för både interna och externa tekniker en viktig funktion. Kurserna bidrar till att öka kompetensen men också till att skapa och stärka relationerna som underlättar det dagliga arbetet.

Exempel på arbetsuppgifter:
Reservdelsförsäljning via telefon, mail och web
Ansvara teknisk support via telefon och mail.
Garantihantering
Utveckla utbildningsmaterial och planera kurser
Leda kurser för samarbetspartners

Din arbetsplats är i ett verkstadskontor som du delar med lager och kvalitetsansvarig i fabriken, som är i direktanslutning till vårt huvudkontor i Getinge. Tjänsten rapporterar till Service chef.

Vem trivs här?
Du har minst gymnasieutbildning och några års yrkeserfarenhet. Du kan läsa elscheman och tolka tekniska skisser. Det är meriterande om du har studerat teknik på någon eftergymnasial utbildning.
Framförallt inspireras du av att få jobba med teknik och problemlösning. Du har glöden att lära nytt och lära andra. Du trivs med att utbilda och dela med dig av din kunskap. Med tålamod och fokus löser du tekniska frågor dagligen. Vidare är du en god kommunikatör med god samarbetsförmåga och trivs med många kontaktytor. Du är en lagspelare att lita på och som kan flytta fokus för att hjälpa kollegor när det behövs. Din målsättning är att göra After Sales så effektiv som möjligt för kundens bästa. Som person är du noggrann, initiativrik och har god känsla för såväl detaljer som helhet. Du är serviceinriktad och kvalitetsmedveten med mycket god förmåga att prioritera och arbeta mot deadlines.

Du som söker har :
• Goda kunskaper i svenska samt engelska
• Arbetar obehindrat Microsoft Office-paketet samt har stor datavana
Har du dessutom erfarenhet av Pyramid är det meriterande.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten är en heltidsanställning Getinge Storkök AB. I dag är vi ett trettiotal i personalen och nu söker vi en ny engagerad kollega då vi i samband med att en medarbetare tar nästa steg i sin karriär, organiserar om och skapar en ny tjänst som After Sales Manager.

Getinge Storkök AB har djupa rötter i de svenska storköken. År 1967 startade företaget som en renodlad servicefirma med inriktning på storköksutrustning samt medicinskteknisk utrustning inom vården. Företaget har under årens lopp byggt upp en stor kunskap om storköksutrustningen och användandet av densamma. Därför var steget inte särskilt långt till att utveckla en egen produkt, som såg dagens ljus 1997! Getingegrytan har blivit mycket väl emottagen på marknaden, och på relativt kort tid tagit en stor marknadsandel. Getinge Storköks filosofi är att i nära samarbete med kunder och återförsäljare ständigt utveckla och förbättra sina produkter och därigenom leva upp till devisen: Kvalitet och ergonomi utan kompromisser!

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt, dock senast 14 november. Om du går vidare till nästa steg i processen kommer du att få en länk som är kopplade till videointervju skickad till dig. Håll därför utkik i din inkorg. Videointervjun tillhör urvalsarbetet och är viktig att genomföra. Ansökan sker genom att du registrerar dig här. Notera att urvarlsarbetet sker löpande. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Madeleine Neidert 0736-84 89 84.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-25

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Neidert

Företag
Badenoch & Clark

Adress
Badenoch & Clark
Köpmansgatan 8
30242 HALMSTAD

Kontorsadress
Köpmansgatan 8

Jobbnummer
4423465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Badenoch & Clark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Badenoch & Clark: