Affärsutvecklare Verkstad till Mekonomen
Experis Finance Huvudkontor / Inköpar- och marknadsjobb / Sundsvall
2016-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsutvecklare Verkstad till Mekonomen" (publicerad 2016-12-22) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Kramfors eller i
hela Sverige Mekonomen är en ledande bildelskedja i Norden med egen grossistverksamhet, butikskedja och tre unika verkstadskoncept i form av Mekonomen Bilverkstad, Speedy och MekoPartner. Vi har verksamhet i Sverige, Norge, Finland och på Island och erbjuder ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen står för helhetslösningar, innovation, kompetens, prisvärdhet och hög kvalitet.
Tillsammans med MECA och Sørensen og Balchen är vi en del av Mekonomen Group.
Mekonomen utvecklar verksamheten och söker nu en driven affärsutvecklare för våra partnerverkstäder!
Publiceringsdatum2016-06-29Dina arbetsuppgifterÄr du duktig på att skapa långsiktiga relationer och har erfarenhet av verkstadsdrift så kan detta vara rätt utmaning för dig.
Som affärsutvecklare har du ansvar över distriktet Mellersta Norrland.
Som affärsutvecklare ska du strategiskt ansvara för att Mekonomens verkstäder följer vårt koncept och utifrån ett affärsmässigt perspektiv säkerställa lönsam och effektiv drift.
Du kommer att tillsammans med våra utesäljare och distriktschefer utveckla verksamheten och se till att man följer lagar och avtal. Du kommer att ingå i distriktets ledningsgrupp där du förväntas engagera dig aktivt i distriktets utveckling. Du rapporterar till vår kedjechef Mekonomen Verkstäder.
I ditt ansvar ingår:
• Att utveckla affärsplaner inklusive verksamhetsutveckling tillsammans med verkstads ansvariga
• Utforma utbildningsplaner och rekommendera utbildningsinsatser utifrån respektive verksamhetsbehov
• Resultat- och lönsamhetsuppföljning av verkstäder
• Säkerhetsställa processtyrning (Lönsam och effektiv verkstad)
• Stödja verkstäderna i effektiv bemanning
• Säkerhetsställa och utveckla lokala marknadsaktiviteter tillsammans med distriktschefer och platschefer
• Uppföljning NKI (Nöjd kund index samt kvalitetsinventering)
• Uppstart och avveckling av konceptverkstäder
Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är företrädesvis Sundsvall.
Körkort är ett krav
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet att driva försäljning och du har en god förståelse för hur man utvecklar marknader och skapar tillväxt. Du drivs av affärer och är duktig på att skapa engagemang i ett team som leder till resultat och uppnådda mål. Viktigt är att kunna tänka strategiskt kring verkstadsdrift för att sedan implementera och följa upp dessa operativt ute i organisationen. Du har en god affärsmässig och ekonomisk förmåga att förstå nyckeltal och att jobba med budget och prognoser.
Du har naturliga ledaregenskaper och har lätt för att skapa förtroende och energi hos andra. Du förstår struktur och system kopplat till verkstäder men överordnat är att leda andra som levererar.
Erfarenhet från branschen är meriterande.
Som person har du naturlig fallenhet att skapa långsiktiga relationer och du samarbetar lätt med personer på alla nivåer. Vidare är du mål och resultatinriktad samt har en god analytisk förmåga. Du har även en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Vad kan Mekonomen erbjuda dig?
Det ska vara kul att gå till jobbet och man ska ha roligt när man väl är där. Som medarbetare på Mekonomen är du, den enskilda individen, vår främsta ambassadör och varumärkesbärare. Vi är idag omkring 1600 personer som arbetar inom Mekonomen och hela vår verksamhet baseras på en gemensam värdegrund enklast förklaras i fem nyckelord: Kundorientering, affärsmässighet, ansvar, kompetens och flexibilitet. Alla våra medarbetare har ett gemensamt ansvar för att utveckla Mekonomen i enlighet med vår affärsidé, vision och värdegrund. Synen på våra medarbetare bygger på respekt för den enskilde individen och vi ska alla känna stolthet, samhörighet och uppskattning i goda miljöer.
Kontaktperson för detta jobbVi samarbetar med Experis AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-3774546,
karin.frisendahl@se.experis.com . Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum.
Din ansökan vill vi ha via länken ovan senast den 21 augusti.
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Frisendahl 060-64 65 47
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2931229
Observera att sista ansökningsdag har passerat.