Affärsutvecklare inom B2B försäljning

Humblestorm Staffing AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humblestorm Staffing AB i Stockholm, Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands-Bro, Eskilstuna eller i hela Sverige

Vi söker en driven affärsutvecklare med erfarenhet från försäljning inom copy, print eller IT. Du kommer att anställas av WorkShop och jobba med kunduppdrag för att utveckla försäljningen hos WorkShops kunder.
OM FÖRETAGET
WorkShop är Nordens ledande retailbyrå, med 80 anställda i Sverige och Norge som erbjuder sina kunder spetskompetens inom försäljning, marknadsföring och personalutveckling. WorkShop anlitas för att hjälpa sina kunder med enskilda delar av sin verksamhet eller för ett helhetsansvar genom sin egenutvecklade metod, Retail Management Program (TM). Kundmålgruppen är butikskedjor, varumärkesägare, leverantörer till butiker samt handelsplatser.
ARBETSBESKRIVNING
Du kommer att ha en nyckelroll i en organisation som fokuserar på att utveckla B2B försäljningen via partners hos en av WorkShops kunder. Du kommer att vara delaktig och drivande i en förändringsprocess med syfte att utveckla bearbetningen av Partners och deras försäljning inom lösningar för print och dokumenthantering. Du kommer ha ansvar för ett antal partners och försäljningsställen och din framgång kommer mätas genom hur väl dina partners utvecklas mot uppsatta mål.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär i huvudsak att utveckla B2B försäljning via partner inom copy, print och IT. Arbetsuppgifter som kan ingå:
• Bearbeta partners och deras försäljning inom lösningar för print och dokumenthantering.
• Arbeta med att utveckla och förändra arbetsprocesser och rutiner.
• Utbilda och leda säljare i förändringsarbete.
• Säkerställa måluppfyllnad och följa upp resultat.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Som till alla våra uppdrag söker dig som är driven, ansvarstagande, social och trevlig med en naturlig auktoritet, för att passa för tjänsten tror vi dessutom att du har följande egenskaper:
• Förmåga att leda och inspirera människor.
• Anpassar din kommunikation utifrån vem som är mottagare.
• Drivs av att arbeta mot uppsatta mål.
• Lösningsorienterad och har förmåga att komma med kreativa lösningar på problem.
• Affärsfokuserad och har en känsla för vad som driver affären.
ERFARENHET & KOMPETENS
Vi ser att du som söker har minst 5 års arbetslivserfarenhet från liknande uppgifter. Dessutom tror vi att du har följande erfarenheter:
• Tidigare arbetat med affärsutveckling eller förändringsarbete.
• Erfarenheter från B2B försäljning, gärna i ledande befattning.
• Erfarenhet av utbildning och/eller coachning av säljare.
• Tidigare arbetat mot att uppnå försäljningsmål.

Publiceringsdatum
2011-03-19

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Projektanställning med chans till fast anställning

Ersättning
Fast lön + rörlig lön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-01
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ange följande referens när du ansöker: 85846
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Cecilia Landsberger, VD, 0706668324, cecilia.landsberger@humblestorm.se

Företag
HUMBLESTORM STAFFING AB

Adress
HUMBLESTORM STAFFING AB
JUNGFRUGATAN 56
11444 STOCKHOLM

Kontorsadress
JUNGFRUGATAN 56
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6662324
E-postadress: cecilia.landsberger@humblestorm.se

Jobbnummer
880714

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humblestorm Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humblestorm Staffing AB: