Affärsutvecklare
Energimyndigheten / Kontorsjobb / Eskilstuna
2017-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsutvecklare" (publicerad 2019-03-29) ⬅️
Visa alla kontorsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Energimyndigheten i Eskilstuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Energimyndigheten arbetar med förnybar energi, klimatinsatser, innovativ teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning. Vår vision är ett hållbart energisystem och vi jobbar utifrån värdegrunden; trovärdig, modig, och helhetssyn.
Enheten för kommersialisering och företagande på affärsutvecklingsavdelningen stöttar företag med innovationer inom energiteknikområdet. Här identifierar vi affärsidéer och företag som kan bidra till ett uthålligt energisystem och till nationell tillväxt. Vi hjälper svenska företag med bra idéer inom energiområdet att lyckas, framför allt genom finansiellt stöd Vi bidrar även med teknisk kompetens, marknadskännedom, exponering mot vårt kontaktnätverk och aktiv affärsutveckling.
Nu söker vi två nya medarbetare till enheten.
Dina uppgifter
Hos oss välkomnas du till en engagerad arbetsgrupp med varierade arbetsuppgifter och där vi stödjer varandra och samarbetar för bästa resultat.
Rollen som affärsutvecklare på Energimyndigheten innebär att i nära samarbete med kollegor träffa utvecklingsföretag och entreprenörer som söker stöd från oss. Du kommer att granska affär, marknad och teknik för att ta fram beslutsförslag avseende finansiering, men även underlag för att utveckla affärer och företag. Ofta sker detta i samarbete med andra finansiärer i vårt nätverk. Tjänsten kan också innehålla arbete med utredningar, remisser mm. Då vi arbetar över hela Sverige kommer tjänsteresor förekomma.
Din profil
Du har en akademisk utbildning som ingenjör, ekonom eller motsvarande. Du har flera års arbetslivserfarenhet från tillväxt- eller startuppbolag eller har arbetat med affärsutveckling. Du kan också ha erfarenhet från någon företagsinkubator eller liknande verksamhet men detta är inget krav. Ett stort plus är om du har erfarenhet av företagsfinansiering. Energikompetens och erfarenhet från offentlig förvaltning är meriterande men inte ett krav. Då arbetet innebär mycket kontakter både nationellt och internationellt krävs god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.
Arbetet kräver att du är flexibel och självgående med mycket driv, är strukturerad i tanke och handling. Du har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med andra.
Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2017-10-27Arbetstider och omfattning1 tidsbegränsad anställning, 2 år
1 föräldravikariat, 1 år
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast 13 november 2017.
Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vår hemsida - märk då din ansökan med diarienummer: 2017-012105
Övrigt
Tjänsterna är lokaliserade till Energimyndighetens huvudkontor i Eskilstuna. Energimyndigheten sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald kan tillföra verksamheten.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad
KontaktÅsa Sollén
Rekryteringskonsult, Randstad
073-343 41 86
alt
asa.sollen@randstad.se Facklig kontaktLinn Stengård
SACO
016-544 20 27
Lina Groth
ST
016-544 24 07
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagEnergimyndigheten
AdressEnergimyndigheten
Box 310, 631 04 Eskilstuna
63104 Eskilstuna
KontorsadressBox 310, 631 04 Eskilstuna
Jobbnummer 3771753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.