Affärsnära Ekonomichef till Skanska Fastigheter Göteborg AB

SJR / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Om Skanska Kommersiell Utveckling Norden
Skanska Kommersiell Utveckling Norden har i uppdrag att initiera, utveckla och sälja fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus i Norden. Vår spetskompetens är att identifiera rätt lägen och skapa en god arbetsmiljö som stimulerar företag och bidrar till deras framgång. Vår framgångsfaktor är att förstå våra kunders affärer så bra att deras lokaler blir en av deras största och viktigaste tillgångar. Vi strävar efter att vara ledande när det gäller att utveckla och leverera hållbara lokaler som ger ett mervärde för både hyresgäster och investerare. Våra drygt 100 medarbetare är verksamma i sex regioner; Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Helsingfors och Oslo.

Skanska Fastigheter Göteborg består idag av ca 25 personer. Vi sitter i en aktivitetsbaserad kontorslösning tillsammans med övriga enheter på Skanskas kontor i Gårda.

Rollen
Du har en aktiv och viktig roll med möjlighet att proaktivt bidra med din erfarenhet och kunskap inom ekonomi. Du kommer arbeta nära affären och fungera som stöd till VD och övriga enheter, såsom Uthyrning & Marknad, Projektutveckling, Affärsutveckling och Transaktion.Som Ekonomichef på Skanska Fastigheter Göteborg kommer du ansvara för den ekonomiska styrningen i bolaget samt följa upp att verksamhetens krav och mål uppfylls.

Du rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen för Göteborgsbolaget. Du sitter även i ekonomfunktionens centrala ledningsgrupp för CDN (Commercial Development Nordic). På CDN finns även en gemensam ekonomifunktion som sköter det löpande arbetet och som bistår i rapporteringen.

Din roll kommer även innebära följande arbetsuppgifter:

• Hantera ekonomisk styrning, uppföljning och analys

• Ansvara för månads-, kvartals- och årsrapportering
• Planera och leda arbetet med budget och prognoser

• Bidra med ekonomisk kompetens och stöd vid investering i och genomförande av kontorsprojekt.
• Delta i fastighetsvärderingar och -transaktioner

• Utvärdera och utveckla juridisk och operativ bolagsstruktur, inkomstskatt, momsfrågor samt kontakt med revisorer

• Hantera bankgarantier och andra säkerheter i samarbete med Skanska Financial Services

• Delta i utvecklingen av Transfer pricing frågor

• Personalansvar för en controller

Din Profil
Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning samt minst fem års erfarenhet av arbete inom en ekonomi-/finansfunktion. Vi ser företrädesvis att din erfarenhet är från fastighetsbranschen och att du därmed har goda kunskaper om fastighetsbeskattning. För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i koncernredovisning och internationella redovisningsstandarder. Du talar och skriver engelska flytande.

Självklart har du kompetens och ett affärsmannaskap att hantera och kommunicera Skanskas mål och visioner, samt förmåga att utifrån ett strategiskt perspektiv utveckla processer inom ekonomiområdet.

Du är en engagerad och positiv person som har lätt för att bygga nätverk och interagera med andra. Du tycker om att arbeta i team som präglas av öppenhet och ärlighet och du bidrar till en inkluderande och positiv arbetsmiljö. Du är prestigelös och trivs med att arbeta i en servicefunktion. Vill du vara med och utveckla städer, bidra till framtiden, göra skillnad och jobba tillsammans med engagerade och öppna människor så är detta nästa steg för dig.

Publiceringsdatum
2017-09-22

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR in Scandinavia AB (SJR). Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 16 oktober 2017. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vid frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Liza Dahlin på telefon: 031-333 54 77. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Dahlin liza.dahlin@sjr.se 0766-471620

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
3713757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: