Affärsinriktad Account Manager sökes till växande telekombolag

Closers AB / Säljarjobb / Stockholm
2012-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsinriktad Account Manager sökes till växande telekombolag" (publicerad 2013-01-08) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Closers AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Knivsta, Uppsala eller i hela Sverige

Interoute http://www.interoute.com/ äger och förvaltar Europas största molntjänstplattform, som omfattar över 60 000 km fiber, 9 hosting datacenter och 32 co-locationcenter med kopplingar till ytterligare 140 datacenter i Europa från tredjeparts-leverantörer. Bland Interoutes kunder återfinns nationella och internationella företag, Europas stora telekomoperatörer och de största operatörerna i Nordamerika, Öst- och Sydasien samt myndigheter och universitet. Unified ICT är attraktivt för företag som vill ha en skalbar, säker och gränslös plattform för att bygga röst-, video- och datatjänster, men också tjänsteleverantörer i behov av hög internationell datatransitkapacitet och infrastruktur.

Just nu söker Interoute en framgångsrik och driven Account Manager till sitt växande kontor i centrala Stockholm. Din primära uppgift kommer vara att arbeta inom ett av bolagets absolut starkaste affärsområden  - VaaS, vilket står för Video as a Service.

Interoute erbjuder dig:
Om du är en driven och lösningsorienterad säljare som har erfarenhet av konsultativ försäljning och som siktar högt i din karriär så finns just nu en unik möjlighet. Som medarbetare på Interoute finns goda karriärsmöjligheter både i Sverige och internationellt då företaget verkar globalt. Du kommer att ha en ansvarsfull roll som kräver att du är självständig, orädd och väldigt målinriktad i ditt arbetssätt.

Du får möjlighet att:

• Arbeta i toppmoderna, högteknologiska lokaler beläget på Hudiksvallsgatan i Stockholm.

• Arbeta i ett internationellt bolag med karriärmöjligheter inom Sverige och internationellt

• Vara en del av ett företag med ett välkänt varumärke och en stark företagskultur.

• Erhålla ett lukrativt löne- och provisionssystem.

Publiceringsdatum
2012-11-23

Arbetsuppgifter
I din roll som Account Manager kommer du att tillsammans med andra specialister ansvara för hela säljprocessen från genomförd behovsanalys till upprättande av offerter, uppföljning och avslut. Det innebär att du förväntas vara med och utveckla strategin och ta ansvar för att företaget når sin omsättning innanför det utvalda segmentet. Därutöver skall du bygga upp kundrelationer, och genom värdebaserad lösningsförsäljning säkerställa att dessa kunder väljer Interoute som samarbetspartner när det gäller val av Videokonferenslösningar.

Profilen vi söker:
För att lyckas i den här tjänsten förväntas du ha minst 3-5 års erfarenhet av försäljning mot företag med dokumenterat goda säljresultat. En fördel är också att du har en relevant erfarenhet inom IT och teknik. Då Interoute kommer att ge dig goda förutsättningar att växa inom bolaget ser vi att du är en person som vill växa med rollen och har en vilja att utvecklas och utmanas i ditt arbete. Som person är du driven, målinriktad, lojal, strukturerad och organiserad. Ditt arbetssätt genomsyras av en hög aktivitetsnivå. Vidare är du en social person som är trygg i dig själv och har lätt för att skapa goda relationer samt överföra energi till kunder och kollegor.  Koncernspråket är Engelska som du bör behärska i både tal och skrift.

Som Account Manager på Interoute är det viktigt att kunna arbeta självständigt och målinriktad samtidigt som du uppskattar samarbete med kollegor i grupp. Du bör också vara van vid att föra en affärsdialog på hög nivå i svenska företag och hantera längre säljcykler. Självklara egenskaper hos dig som söker är vidare att du är utåtriktad, ansvarstagande och stresstålig.

Grundläggande anställningsvillkor:
• Omfattning: Heltid
• Lön: Fast lön + provision och bonus
• Tillträde 14 januari 2013, eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Closers AB. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Ali Ramteen, ali.ramteen@closers.se , +46709771737.

CLOSERS:
Closers rekryterar kvalificerade säljare. Vi är ett nischat rekryteringsföretag som är specialiserade på att förmedla nyckelroller inom försäljning. Vi vet hur otroligt viktigt det är att ha människor med rätt kompetens, inställning och personligt driv i sin säljorganisation för att upprätthålla och öka företagets framgång. Vi säkerhetsställer alltid att våra rekryteringuppdrag är väl anpassade utifrån våra kunders behov genom en professionell och gedigen rekryteringsprocess där vi använder oss av olika tester och case. Att anlita oss som rekryteringsföretag är ett kostnadseffektivt sätt för er att spara dyrbar tid samtidigt som ni får hjälp med att hitta rätt kompetens. Closers är företaget av säljare för säljare.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-22
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ali Ramteen

Företag
Closers AB

Adress
Closers AB
OLOF PALMES GATA 13
11137 Stockholm

Jobbnummer
1400742

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Closers AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Closers AB: