Affärsdriven Business Development Manager till Admincontrol

Ivy Talents / Säljarjobb / Stockholm
2019-02-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsdriven Business Development Manager till Admincontrol" (publicerad 2019-03-28) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ivy Talents i Stockholm, Sollentuna, Södertälje, Nyköping, Norrköping eller i hela Sverige

Sedan hösten 2018 är Admincontrol en del av Visma koncernen, men drivs som ett eget bolag med bibehållen entreprenörskänsla. Som ett steg i vår framtida expansion söker vi nu ytterligare en person till det dedikerade och framgångsrika team som säljer virtuella datarum i Sverige. Det här är en unik möjlighet till ovärderligt nätverksbyggande inom svenskt näringsliv med välkända bolag som kundsegment samt förmånen att erbjuda en produkt som är starkt efterfrågad av målgruppen. Sverigekontorets budget har överträffats för 2018 och för 2019 har budgeten nu ökat med 51 procent. Idag omsätter Admincontrol 150 MNOK.

Framgångsteamet Admincontrol Sverige - en del av Visma!

Rebecka Soma ansvarig för VDR i Sverige, om att arbeta på Admincontrol:
I den här rollen får du vara med på en unik resa i en professionell och inspirerande miljö med förmånen att driva och styra din egen vardag. Du arbetar tillsammans med härliga och kompetenta kollegor i våra fina lokaler belägna i centrala Stockholm och riktar dig mot ett unikt segment av kunder. Dessutom är det ett fantastiskt bra läge att komma in på Admincontrol under ett år då mycket kommer att hända!"

Virtuella Datarum (VDR) används för att dela känslig information i affärskritiska processer med många olika parter involverade, där enkelhet, säkerhet och kontroll är mycket viktigt. Läs mer här. (https://admincontrol.com/sv/datarum/)

Om rollen

• Relationsförsäljning med egen budget och egna säljmål

• Ansvar för hela processen från att kontakta kunder, boka in möten och genomföra kundbesök

• De första tre månaderna är det mycket fokus på att bygga din grund hos oss genom att ringa och boka egna möten

• Prospektering - aktivt hitta och bearbeta nya potentiella kontakter

• Hålla presentationer av produkten samt genomföra grupputbildningar och workshops

• Boka lunchmöten, delta på mässor och närvara på event samt andra aktiviteter för att bygga upp ditt långsiktiga nätverk

Det här är en roll där du ges mycket ansvar och det är viktigt att du motiveras av höga krav och är inställd på att utvecklas och arbeta dedikerat. Vi värdesätter att bygga långsiktiga kundrelationer och du bör förstå värdet av god service. Din målgrupp är advokatbyråer, Corporate Finance/ Investment Banking, M&A avdelningar, fastighetsbolag samt andra bolag som vill dela konfidentiell information med externa parter. Primärt kommer ditt arbete att utföras i Stockholm men resor till Göteborg och Malmö förekommer. Blir du aktuell för tjänsten kommer du få en gedigen introduktion till rollen som startar med en utbildning på vårt kontor i Oslo.

Passande profil

• Har en akademisk examen inom exempelvis ekonomi, finans, marknadsföring eller juridik

• Tidigare arbetslivserfarenheter som inkluderat kundkontakt och service
• Du är orädd, ihärdig, kreativ och bryter barriärer samtidigt som du har en stor portion av ödmjukhet - du vågar ta för dig och är inte rädd att lyfta lur dagligen för att ta dig dit du vill

• Vana av att planera och genomföra presentationer samt duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift och gör så flytande på både svenska och engelska

För oss är rätt inställning och personlighet avgörande. Egenskaper som premieras är en förtroendeingivande personlighet, initiativtagande och att du vågar ställa frågor. Vi söker en kollega som vill utvecklas och lära sig, någon som inte är rädd för att möta seniora beslutsfattare och som är socialt anpassningsbar och kan föra sig i olika miljöer. Vi tror att du har ett inre driv, är ansvarstagande gentemot kund, prestigelös och förstår värdet av merservice - att vilja göra "det lilla extra" kommer naturligt. Vi söker en kollega som är proaktiv, självgående, driven samt strukturerad och disciplinerad - duktig på att följa upp.

För rätt person kan Admincontrol erbjuda goda anställningsvillkor i form av lön och provision. Du kommer få chans att bygga ett nätverk inom svenskt näringsliv samt erbjuda en attraktiv produkt som det satsas stort på. Detta är en unik chans att komma in i ett företag som befinner sig i en stark tillväxtfas och har en god ställning på marknaden där du kan påverka din egen framgång. Du blir en del av ett entreprenörsdrivet team med kompetenta och motiverade kollegor. Vi lovar dig din roligaste och mest utvecklande tid i karriären!Start efter överenskommelse.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Admincontrol med Ivy Talents. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Julia Olsson 070-759 76 66 alt. mejla till julia.olsson@ivytalents.se. Ha gärna i åtanke att vi kommer att selektera ansökningar och hålla intervjuer löpande, visa därför gärna ditt intresse för tjänsten redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-02-01

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Olsson julia.olsson@ivytalents.se 0707597666

Företag
Ivy Talents

Adress
Ivy Talents
KUNGSGATAN, 48
11135 Stockholm

Kontorsadress
KUNGSGATAN, 48, Stockholm

Jobbnummer
4588421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ivy Talents

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ivy Talents: