Affärsdriven AML Administratör till Svea Bank
Svea Bank AB / Bankjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna,
Stockholm,
Falun,
Uppvidinge,
Alvesta eller i
hela Sverige Vi söker nu en AML-administratör till vårt affärsområde AFT (Administrativa och finansiella tjänster). Har du ett affärsdrivande tänk, brinner för AML och vill arbeta i en flexibel och händelserik miljö? Har du erfarenhet av att arbeta mot företag inom bank och finans kan det här vara rätt roll för dig!
Om rollen
I rollen som AML administratör hos oss arbetar du med administrativa och finansiella tjänster mot företag och ansvarar för de frågor som rör motverkan av penningtvätt och finansiering av terrorism. Du förväntas tillsammans med dina kollegor vara ett stöd för affärsområdet i detta arbete genom att granska, utreda och rapportera transaktioner samt arbeta med KYC. Dessutom kommer du att agera stöd vid onboarding av nya företagskunder, kommunicera med kunder vid utredningar samt på sikt vara med i arbetet för framtagning och utformning av instruktioner, rutiner och utbildning av personal. Rollen innebär många kontaktytor och samarbete såväl med kollegor inom Affärsområdet, AML och andra avdelningar. Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bl.a.:
Transaktionsmonitorering
Hantera polisförfrågningar
Utredning, hantering och rapportering till Finanspolisen
Hantera ansökningar med syfte att utföra riskbaserad kundanalys inom processen för KYC
Agera stöd för kollegor i penningtvättsfrågor
Löpande arbete med AML-instruktioner och rutiner
Vem söker vi?
I rollen som AML administratör ser vi gärna att du har arbetat med finansiell handläggning mot företag och som har erfarenhet av arbete som exempelvis företagsrådgivare på bankkontor. Vi ser det meriterande om du kommit i kontakt med AML regelverket tidigare. Du har förmåga att sätta dig in i och förstå affären och likväl som förstå riskerna som kan finnas. Vi tror också att du tar egna initiativ, trivs med att driva ditt arbete på ett självständigt sätt och vill lära och hålla dig uppdaterad inom området. Då du har en del kontaktytor i ditt arbete behöver du vara kommunikativ och ha en god samarbetsförmåga. Vidare är du bekväm i Excel och har lätt att sätta dig in i nya system. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, och goda kunskaper i engelska.
Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Publiceringsdatum2023-04-06Så ansöker duVi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Fredrika Engelin på
fredrika.engelin@svea.com.
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)
Evenemangsgatan 31 A (
visa karta)
169 79 SOLNA
Jobbnummer 7633092
Observera att sista ansökningsdag har passerat.