Affärsansvarig Innesäljare/Orderhandläggare till Karlebo Gjuteri
Andara / Inköpar- och marknadsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Täby eller i
hela Sverige Till Karlebo Gjuteriteknik (en del av Beijer Tech AB) söker vi en driven och kundfokuserad innesäljare/orderhandläggare som vill ha ett självständigt och varierande arbete. Arbetsuppgifterna kan för rätt person utvecklas till att även inkludera uppsökande sälj- och marknadsföringsarbete.
Karlebo är en del av Beijer Tech AB's affärsområde Industriprodukter som är aktivt inom gjuterimaskiner, förnödenheter, reservdelar och ytbehandling. Inom affärsområde Industriprodukter inkluderas även Beijer Industri (gjuteriförnödenheter, slip m.m.), Tebeco (specialiserade på blästring och blästringsmedel) och PMU AB (smideskonstruktioner). Beijer Tech koncernen omsätter cirka 900 M SEK och är en del av börsägda Beijer Alma-koncernen, vars huvudägare är Anders Wall med familj och stiftelser. Styrningen är långsiktig och decentraliserad till de lokala verksamheterna. ArbetsuppgifterI rollen som innesäljare/orderhandläggare kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom orderläggning, orderbevakning, inköp, uppföljning av leveranser och support till säljare. I arbetsuppgifterna ingår även att ge råd till kunderna i frågor relaterade till leverans och teknik. Som innesäljare/orderhandläggare förväntas du också proaktivt arbeta med merförsäljning på befintliga kunder. I förlängningen kan ett eget ansvar av segmentet reservdelar vara nästa steg där du ansvarar för segmentets kunder och leverantörer och proaktivt utvecklar erbjudandet och marknadsföringsaktiviteter. Du har tät kontakt med såväl kunder och säljare som leverantörer, både via telefon och e-post. Du kommer att sitta på ett mindre kontor och måste tycka om att arbeta självständigt och lösningsorienterat men har ett stort kontaktnät av kollegor i andra verksamheter som du kan ta hjälp av vid behov. KvalifikationerDu bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ha god förståelse för sälj-, order- och leveransflöden. Du trivs med att arbeta brett och varierat i en roll där du hanterar kundens beställning från ax till limpa. Vidare känner du dig bekväm med att arbeta självständigt i en säljande miljö där du ofta behöver fatta egna beslut. Du har god kommunikativ förmåga i både skrift och tal.
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Erfarenhet från arbete i Navision eller liknande affärssystem är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Kunskap i tyska och italienska är meriterande men inget krav
Personliga egenskaperOrdning och reda är viktigt för dig och du trivs med att arbeta strukturerat. Ett krav är att du är en utpräglad "doer" och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Du är vidare driven, intresserad och nyfiken. Du arbetar bekvämt i en roll med mycket interna och externa kontakter både på svenska och engelska via telefon. För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel och att du snabbt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som kunderna har. Du är en idéspruta som gillar att hitta nya lösningar. Sannolikt har du även ett intresse för teknik eller producerande bolag och tycker om att fördjupa dig i den produkt du arbetar med. Då du arbetar på ett mindre kontor behövs en person som är självgående och initiativrik. Mer om Beijer Tech och KarleboBeijer Tech ägs av börsnoterade koncernen Beijer Alma och säljer förnödenheter, komponenter och maskiner till nordiska industriföretag. Verksamheten är uppdelad i affärsområdena Flödesteknik och Industriprodukter. Beijer Tech har lokal närvaro på 15 platser i Norden. Kunderna är företag verksamma inom tillverkning och underhåll eller återförsäljare. Karlebo har korta beslutsvägar och erbjuder stor frihet under ansvar. Hos Karlebo erbjuds du stora möjligheter till utveckling tillsammans med kunniga och trevliga arbetskamrater. Direktrekrytering
• Tillsättning: snarast möjligt
• Omfattning: heltid
• Placering: Sollentuna
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Lilian Norin på
lilian.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2018-06-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLilian Norin
lilian.norin@andara.se 08-409 256 06
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4222999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.