Advisor till DHL - Heltid

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige

Är du självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter? Trivs du med kontorsarbete där service och support är största fokus? Är du tillgänglig omgående och intresserad av att arbeta på det framgångsrika företaget DHL i Växjö? Då kan vi ha uppdraget för dig!

Om DHL
DHLs uppdrag är att vara Logistikföretaget för världen. DHL är marknadsledande inom logistikbranschen globalt. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster.

DHL finns i över 200 länder och territorier över hela världen. Med en arbetsstyrka på mer än 350 000 anställda, tillhandahåller DHL lösningar för ett nästan oändligt antal logistikbehov.

DHL vill förena människor och förbättra deras liv. Dem gör det genom att vara kompromisslöst kundfokuserade och leverera spetskompetens dag ut och dag in.

Publiceringsdatum
2019-02-06

Om tjänsten
Som Advisor på DHL sitter du i kontorslandskap med kollegor som tillsammans gör sitt bästa för att lösa ärenden som uppkommer under dagen. Du får en utvecklande och spännande roll i DHLs KAD- eller Second Line-Team, där du kommer att arbeta med att aktivt tillhandahålla bästa service och återkoppling till kunder vid pågående godssökningar.

Denna roll innebär mycket kundkontakt via mejl och telefon, samt att arbeta nära övriga funktioner inom DHL Freight. Arbetet sker under dagtid 08.00-16.45

I din roll som Advisor kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ärendehantering
• Utgående samtal
• Mailkontakt och godssökningar

Om dig
Vi letar efter dig som är självgående och snabbt lär dig nya affärssystem. Du behöver kunna ta emot information på ett ödmjukt men ifrågasättande vis och samtidigt visa empati. I din roll som Advisor krävs det att du är initiativtagande och klarar kommunicera på olika sätt med kunder gällande logistik. Du strävar alltid efter att leverera en god service och göra din kund nöjd på ett effektivt och förenklat sätt. Vi vill se att du är positiv och engagerad i ditt arbete.

Vi söker någon som vill jobba administrativt med dator som främsta verktyg och omgående kan börja en heltidstjänst. Det är meriterande om du tidigare arbetat med logistik, service, support eller kundtjänst.

Viktigt för tjänsten är:
• Kommunikativ och behärskar svenska och engelska i tal och skrift utan problem
• Kundfokuserad samt vill bidra med hög servicekänsla gentemot kunder och kollegor
• Naturligt kontaktskapande, nyfiken och positiv
• Trivs med att hantera flera olika arbetsuppgifter
• God datavana

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Advisor är ett konsultuppdrag med tillsättning april och maj. Till att börja med är uppdraget till Augusti men för rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till fortsatt anställning eller övertag av kund! Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att få en länk via mail och bli ombedd att utföra videointervju. De som går vidare får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Mindy Samwel via 073 684 7171

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 08.00-16.45

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-05
Ange följande referens när du ansöker: ref-28873
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mindy Samwel

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Klostergatan 2
35230 VÄXJÖ

Kontorsadress
Klostergatan 2

Jobbnummer
4599033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: