Administratörer till Stockholm

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2019-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratörer till Stockholm" (publicerad 2019-10-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Ekobrottsmyndigheten är en åklagarmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från ax till limpa. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar ofta i olika, efter behov, sammansatta arbetsgrupper/team och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete.

Administratörens huvuduppgift är att ge stöd och service till åklagarkamrarna och mängdbrottsenheten i deras verksamhet. Du arbetar som stödfunktion och är således ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. i kontakter med myndigheter och andra. Att göra slagningar i register, ta emot anmälningar, lägga upp nya ärenden, diarieföra handlingar, rekvirera utdrag och annat material samt bereda kallelser till bland annat förhör och delgivningar under ett ärendes gång är bara några exempel på vad du får göra som administratör hos oss. Du arbetar till stor del i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera, olika interna program som även samspelar med varandra. Generella kontorsuppgifter så som mejl och posthantering hör till vardagen. Du är också kontakten utåt i många sammanhang och ger alltid en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och mejl.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där du arbetar teambaserat tillsammans med kvalificerade kollegor samtidigt som du bidrar till samhällsnytta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten.

Kvalifikationer
* Fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande.
* Erfarenhet av att arbeta som administratör inom juridisk verksamhet, t.ex. åklagarväsendet, Sveriges domstolar (avdelningen för brottmål) eller Polisen.
* Goda allmänna datorkunskaper och vana eller intresse i att arbeta i olika IT-program.
* Uttrycker dig väl på svenska i både tal och skrift.

Meriterande
* Erfarenhet av att arbeta med IT-programmen Cåbra eller DurTvå.
* Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t ex inom administration, it, ekonomi eller juridik.

Vi söker dig som vill bidra till samhällsnyttan och ser vikten i att arbeta som stödfunktion inom den statliga förvaltningen. Du känner en glädje i att ge service till andra och hjälpa verksamheten framåt i riktning mot sina uppsatta mål. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan arbeta både självständigt men också i samverkan med andra kollegor och i grupp. Givetvis är du noggrann och strukturerad men samtidigt flexibel och beredd på att ställa upp för andra om verksamheten så kräver. Du är engagerad och prestigelös i ditt arbete och du är en frisk fläkt som bidrar med glädje och engagemang i gruppen.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid ovan nämnda personliga egenskaper och förmågor.
Då tjänsterna är placerade i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.

Anställningen avser tillsvidareanställningar med placering i Stockholm och i denna rekrytering kan fler än en bli aktuella för anställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Ekobrottsmyndigheten strävar aktivt att vara fri från diskriminering och ge alla medarbetare lika möjligheter.

Information om anställningen lämnas av chefsadministratör Simon Dasht 010-562 91 11 och Anna Alriksson 010-562 98 29. Fackliga företrädare är för Saco-S Jonas Svanfeldt 010-56 297 25, för ST Ylva Nilsson 010-562 91 94 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.

Välkommen med din ansökan genom att trycka på "skicka din ansökan" senast den 7 februari 2019.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, provanställning kan tillämpas Tillsvidare, provanställning kan tillämpas

Publiceringsdatum
2019-01-24

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Företag
Ekobrottsmyndigheten

Adress
Ekobrottsmyndigheten
Box 22098
10422 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Jobbnummer
4574501

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: