Administratör, vikariat, till enheten Support system i Lund
Region Skåne, Medicinsk service, IT/MT / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Medicinsk service, IT/MT i Lund,
Malmö,
Trelleborg,
Helsingborg,
Ystad eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
IT/MT service regionala stödverksamheter omfattar stöd och service till Region Skånes förvaltningar, Koncernledning/Koncernkontor, Regionservice, Kultur Skåne samt Privata vårdgivare. Inom området finns två enheter, där en enhet förvaltar och supporterar systemen som ingår i området för vårddokumentation och läkemedel. Systemen som ingår är bland annat Melior, MedSpeech, Obstetrix, Orbit och PMO. Enheten ansvarar för såväl proaktiva som reaktiva åtgärder i syfte att stödja medarbetarna i verksamheten för att öka deras kunskap och förståelse om systemen. Vi på support system är en liten familjär enhet med 31 medarbetare som vi värdesätter god sammanhållning och utmärkt service.
Publiceringsdatum2016-09-19ArbetsuppgifterNu vill vi förstärka vårt team med en ambitiös administratör!
I rollen som administratör arbetar du i team med övriga inom enheten. Att arbeta som administratör innebär att utföra såväl proaktiva som reaktiva åtgärder i syfte att stödja övriga medarbetare i deras dagliga arbete med att ge support och genomföra beställningar som kommer in från verksamheten gällande Region Skånes journalsystem.
I rollen kan ingå att:
• Lägga upp användare och dela ut behörigheter samt utföra registervård i Region Skånes journalsystem. I första hand i systemen Melior och PMO.
• Första linjens telefonsupport mot användare i verksamheten
• Arbeta med användarsupport, i första hand riktad till "superanvändare" eller motsvarande men också till privata vårdgivare
KvalifikationerFör att bli aktuell för tjänsten krävs godkänd gymnasieutbildning. Det krävs även mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från telefonsupport och administrativt arbete. Det är även en fördel om du har erfarenhet av våra system Melior och PMO.
Vi söker dig som är glad och positiv samt strävar efter att alltid erbjuda bästa möjliga service. Vi vill att du är kommunikativ och har förmåga att både ge och få instruktioner. Det är extra viktigt att du som sökande har god samarbetsförmåga och känner ansvar för ditt arbete och dina arbetsuppgifter.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Division IT och Medicinsk teknik består av fem verksamhetsområden med cirka 300 medarbetare som har unik kompetens inom flera tekniska områden. Vi bedriver ett nära samarbete med våra kunder inom Region Skåne. För divisionen är tillgänglighet, ständig utveckling, hög kvalitet och säker leverans av största vikt i det dagliga arbetet.
På Region Skånes hemsida under Lediga jobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Allmän visstidsanställning 1 år Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-03
Ange följande referens när du ansöker: A608624
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Rosendal - Enhetschef 0768-87 17 12
FöretagRegion Skåne, Medicinsk service, IT/MT
AdressRegion Skåne, Medicinsk service, IT/MT
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD
KontorsadressVästra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
Jobbnummer 3055221
Observera att sista ansökningsdag har passerat.