Administratör till vår funktion för e-handel
Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten i Östersund Har du ett intresse för affärer, är du en van administratör, trivs i servicerollen och intresserad av att arbeta med IT-system? Då kanske vi har en tjänst som passar dig?
Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till 2 miljarder kronor per år.
Regionen arbetar med att införa e-handel i vårt ekonomisystem Raindance. Funktionen består av två medarbetare varav en kommer att vara tjänstledig för studier. Du kommer att tillsammans med en kollega att lägga in nya beställare i systemet, hålla utbildningar, utgöra support och arbeta med leverantörsanslutningar. I rollen ingår även att vara länken mellan enheten för Inköp och upphandling och ekonomienheten gällande avtal och fakturafrågor. Du kommer att vara organiserad under enheten för Inköp och upphandling.
Vi är för närvarande 21 medarbetare inom enheten som ansvarar för upphandling och inköp, avrop av inhyrd vård till verksamheterna samt e-handel.
Publiceringsdatum2021-12-28ArbetsuppgifterVi söker dig som tycker om att arbeta självständigt i datasystem och trivs i en utåtriktad roll. Arbetet innefattar bland annat att utbilda nya beställare i handhavande och att träffa verksamheterna i samband med behörigheter och attesträtter. Du kommer att agera support till regionens verksamheter. En del av arbetet är att vara kontaktperson mot leverantörer och hantera leverantörsanslutning till e-handelssystemet Marknadsplatsen. Du blir experten när det gäller e-handelssystemet ur ett beställar- och administrationsperspektiv. Arbetet kräver att du har ett kunskap om system och utveckling och kan arbeta systematiskt.
KvalifikationerVi söker dig som har minst gymnasieutbildning.
Som person är du trygg i både dig själv och i din kompetens. Du har god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi skall trivas att arbeta tillsammans.
ÖVRIGT
Vill du veta mer om jobbet är du varmt välkommen att höra av dig till oss.
Som grund för ständiga förbättringar har Region Jämtland Härjedalen LEAN som verksamhetsstrategi i hela sin verksamhet.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast Vikariat 1 år med eventuell möjlighet till förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Persr/808/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Jämtland Härjedalen (org.nr 232100-0214)
Arbetsplats Region Jämtland Härjedalen, Upphandlingsenheten
Kontakt Inköpschef inköp och upphandling
Lena Larsson
lena.larsson@regionjh.se 063-14 77 28, 070-226 77 28 Jobbnummer 6213742
Observera att sista ansökningsdag har passerat.