Administratör till Trafikverket i övre Norrland

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige

Nu söker vi en Administratör för ett konsultuppdrag hos Trafikverket med placering i Umeå eller Skellefteå. Här får du stötta i olika projekt och arbeta nära enheten med stöd i form av planering, samordning och genomförande av olika uppdrag.

Norrbotniabanan är inne i en expansiv fas där Trafikverket bygger upp stödfunktionen inom projektadministration och kommunikation. I det kommande arbetet finns ett stort behov av att samordna arbetet med dokumentation och informationsmaterial till ett stort antal i intressenter.

Publiceringsdatum
2024-02-10

Om tjänsten
Arbetet innebär administrativt arbete inom Stabens ansvarområden i olika projekt och nära enheterna med stöd så som planering, samordning och genomförande av olika uppdrag. Rollen som administratör är en stödfunktion i det dagliga arbetet, för ledning, projektmedarbetare och kom-munikationsfunktionen inom Staben och ditt arbete ska bidra till att projektet når sina mål.

Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på vad som är på agendan och innebär planering och koordinering i nära samarbete med övrig verksamhet. Arbetet kan ske genom insamling av underlag och material från olika personer i organisationen.

Några exempel på arbetsuppgifter:
• Administrativt stöd vid externa presentationer
• Presentationsmaterial och utställningsmaterial
• Stöd vid olika event och möten
• Besökssamordning - hantering av förfrågningar kring studiebesök, platsbesök osv.
• Projektleda olika återkommande interna arrangemang
• Hantering av våra interna informationsytor, uppdatering av information
• Hantering av regelbundna interna informationsmöten
• Uppdatering av DIT-skärmar (intern kanal)
• Ta fram faktaunderlag för kommunikation
• Fotografering och filmning.

Stationeringsort kan vara i Umeå eller Skellefteå. Arbetet ska i huvudsak ske på kontoret men en viss möjlighet till distansarbete kommer att finnas. Du är en del av ordinarie verksamhet och deltar i de möten som åligger uppdraget. Möten sker antingen via Skype eller fysiskt på överenskommen plats. Resor förekommer i tjänsten varför B-körkort är ett krav för detta uppdrag.

Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag som startar 2024-03-11 eller snarast möjligt och beräknas pågå t.om 2025-02-28.
Därefter kan det finnas möjlighet med förlängning med ytterligare sex (6) + sex (6) månader. Sysselsättningsgraden är 100% av en heltidstjänst.

Om dig:
Vi söker dig som har tidgare erfarenhet från en liknande roll som administratör/assistent. Du är en noggrann och duktig administratör som är flexibel samt arbetar effektivt. Vidare ser vi att du är positiv, nyfiken och besitter en god samarbetsförmåga.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
• B-körkort

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort för att samtliga samtliga krav i ditt CV är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet, tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande med sista ansökningsdatum den 22 februari.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Om Adecco:
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Kontaktuppgifter
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Administratör, Assistent, Statlig myndighet, Projektadministratör, B-körkort, Umeå, Skellefteå, Adecco

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44644".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
National recruiter
Anki Arnquist

Jobbnummer
8460434

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: