Administratör till Stockholm

E-Hälsomyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-06


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E-Hälsomyndigheten i Stockholm, Kalmar eller i hela Sverige

Vill du ingå i ett skickligt team med fokus på support och service? Då kan det här vara en roll för dig!

Som administratör tillhör du enheten internservice som är en del av avdelningen myndighetsstöd. Inom enheten finns funktioner för administration, lokalfrågor, intern-IT samt digitalt stöd.

Publiceringsdatum
2025-03-06

Om tjänsten
Rollen som administratör på E-hälsomyndigheten är mycket varierande.

I ditt ansvar ingår den dagliga driften av myndighetens lokal i Stockholm och det är ditt ansvar att få kollegornas arbete på kontoret att fungera väl. Din arbetsdag kommer att vara varierad, många frågor dyker upp oväntat och behöver åtgärdas direkt - detta är ett jobb för dig som gillar när det händer många olika saker och som vill ta eget ansvar.

Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att inkludera felanmälningar, kontakter med leverantörer av Facility Management, kontakt med hyresvärd och hantverkare, skalskydds-, brand- och larmfrågor, ta emot leveranser och paket, stöd vid större möten - ställa iordning mötesrum och ordna med förtäring m.m.

Som administratör kommer du att stödja övriga organisationen med olika typer av administrativa uppgifter. Här kan ingå bl.a. mötesbokningar och protokollskrivning, registerföring i excel, utskick av handlingar samt beställningar. Delar av arbetet kan förkomma på engelska.

Du behöver också vara beredd att vara backup till vår IT-tekniker på plats. Här kan uppgifterna t.ex. bestå i att lämna ut IT-utrustning och passer/identiteskort ge hjälp till användare kring mobiltelefoner och datorer samt supportera när de digitala mötesrumslösningarna inte fungerar tillfredsställande.

Arbetet sker vardagar på plats på E-hälsomyndighetens kontor, St Eriksgatan 117.

Om dig
För att trivas och göra ett bra jobb behöver du vara självgående och ha en hög personlig mognad. Du är strukturerad, serviceinriktad och initiativrik. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.

Vi söker dig som har:

• Slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning.
• Aktuell erfarenhet av arbete med utformning av lokaler exempelvis inom butik, hotell eller kontorsmiljö.
• Aktuell erfarenhet av administrativt arbete med t.ex. mötesbokning, protokollskrivning, bokningar och/eller framtagande av underlag.
• Aktuell erfarenhet av arbetet inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook.
• Du behärskar svenska på en hög nivå inom såväl tal som skrift
• Du behärskar engelska på en hög nivå inom såväl tal och skrift

Det är meriterande för tjänsten om du har:

• Erfarenhet av arbete inom statlig förvaltning
• Erfarenhet av arbete med skalskydds- och larmfrågor
• Erfarenhet av arbetet inom flera dataprogram/system så som Word, Excel och Outlook.
• Erfarenhet av arbete med teknisk utrustning, hård- och mjukvara

Vad erbjuder vi
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss



Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Carolin Gullberg: 010-106 07 18

Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av:
HR-specialist Gabriela Plachecka: gabriela.plachecka@ehalsomyndigheten.se

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev via vårt rekryteringsverktyg senast den 27 mars 2025. Ladda upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Du behöver besvara urvalsfrågorna detaljerat och sanningsenligt, för att vi ska få en tydlig bild av din erfarenhet. Om efterfrågad information inte framgår riskerar du bli bortsållad i urvalet.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm. På grund av arbetsuppgifternas karaktär finns det inte möjlighet att arbeta på distans.

Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm.

Då anställningen är placerad i säkehetsklass krävs det svenkt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kommer att genomföras innan anställningen påbörjas.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare. #LI-DNI

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
E-Hälsomyndigheten (org.nr 202100-6552), https://www.ehalsomyndigheten.se/jobba-hos-oss/

Arbetsplats
E-hälsomyndigheten

Jobbnummer
9206626

Prenumerera på jobb från E-Hälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E-Hälsomyndigheten: