Administratör till Statens haverikommission (SHK)
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-07-25
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-07-25Om tjänstenNu söker vi en erfaren administratör till en Statens haverikommission (SHK). Som administratör kommer du agera ett internt operativt stöd för hela myndigheten i de flesta förekommande administrativa frågor vilket innebär en stor mångsidighet i arbetsuppgifterna. Bland annat hanterar du och kontrollerar löneunderlag till exempel reseräkningar, utlägg och övriga lönehändelser i Primula. Vidare utför du enklare ekonomiadministration, ansvarar för ordning och reda på kontoret och hanterar både inköp pch påfyllning av förbrukningsartiklar med mera.
Du kommer vara en del av den administrativa avdelningen som i dagsläget består av fem personer med olika roller, bland annat HR, IT, registratur och arkiv.
Andra förekommande arbetsuppgifter:
• Vara förstahandskontakt gentemot Statens servicecenter i lönefrågor.
• Enklare ekonomiadministration, till exempel fakturahantering, hantera attester med mera i Proceedo/Agresso.
• Organisera möten (kalenderbokning, inköp av smörgås, koka kaffe, duka upp och duka av).
• Vara kontaktperson och avtalsansvarig för till exempel lokalvård, betalkort, resebyrå, växeln, telefoni med mera.
• Hantera avtalsdatabasen samt vara stöd i inköpsfrågor.
• Vara back-up för registratur.
• På uppdrag formulera och redigera texter, till exempel minnesanteckningar.
• Förmedla intern information, till exempel publicering på intranätet.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag på heltid med beräknat startdatum den 1 september 2025 och förväntas fortlöpa till och med 27 februari 2026, med möjlighet till förlägning upp till tolv (12) månader. Uppdraget utförs huvudsakligen på plats i myndighetens lokaler i centrala Stockholm. Det finns möjlighet till distansarbete (maximalt två dagar per vecka) när arbetet så tillåter.
Uppdraget ligger under säkerhetsklassning vilket innebär att bakgrundskontroller kan förekomma på slutkandidat.
Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office-paketet (inklusive mallar)
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör på statlig myndighet
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• Goda kunskaper om statsförvaltningen och en förståelse för myndighetsarbete.
• Hög IT-mognad med god förståelse för digitaliseringens möjligheter och begränsningar.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Om dig
Följande personliga egenskaper är viktiga för att lyckas i rollen:
• God samordnings- och samarbetsförmåga, samarbetar lyhört och konstruktivt med olika intressenter.
• Genuint intresse för service.
• Förmåga att arbeta självständigt.
• Förstår och följer regler, riktlinjer, rutiner och praxis, både formella och informella.
• Tar ett stort eget ansvar för och planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt.
• Uthållig och stresstålig, kan leverera under tidspress.
• Kommunikativ förmåga, uttrycker sig tydligt och lyssnar aktivt för att säkerställa att mottagaren förstår, till exempel mål och riktlinjer.
• Gott omdöme.
Vidare ser vi det som en självklarhet att du är lösningsorienterad, noggrann och serviceinriktad. Du är professionell, mogen och trygg i ditt bemötande och du trivs med att arbeta i grupp såväl som på på egen hand.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-10.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås eller Adam Sjöborg via Adecco 's växel 010 - 173 73 00 eller e-post:
hannah.trollsas@adecco.se och
adam.sjoborg@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-08-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Ass. National Recruiter
Hannah Trollsas
Hannah.Trollsas@adecco.se Jobbnummer 9436796