Administratör till Spink
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2024-12-13
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området.
I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv.
Publiceringsdatum2024-12-13ArbetsuppgifterSpink, samlad placerings- och inköpsfunktion, tillhör organisatoriskt socialförvaltning Sydväst men arbetar på uppdrag av samtliga socialförvaltningar samt funktionsstödsförvaltningen. Spink erbjuder placeringsstöd till förvaltningarna i individärenden och samordnar förvaltningarnas systematiska leverantörsuppföljning. Spink ansvarar även för att samordna förvaltningarnas behovsförsörjning och arbetet med kategoristyrning.
Spink består av nio placeringshandläggare, en jurist, tre utvecklingsledare, tre handläggare med ansvar för systematisk leverantörsuppföljning och en controller. Avdelningen leds av en avdelningschef. Inför införandet av ett regiongemensamt IT-stöd har vi behov av att tillfälligt stärka upp det administrativa stödet till avdelningens handläggare varför vi nu söker en administratör till avdelningen.
Som administratör på Spink ansvarar du för ett antal administrativa arbetsuppgifter samt för att samordna och utveckla avdelningens administrativa processer. Här ingår bland annat huvudansvar för vård av utförarregister, underhåll av digitala samarbetsytor och information på intranät.
Som huvudansvarig för registervården ansvarar du för att registret är uppdaterat och att samtliga uppgifter är aktuella. Detta innebär bland annat att:
• Uppdatera kontaktuppgifter, adresser och priser
• Lägga till nya leverantörer och borttag av befintliga leverantörer
• Regelbundet begära in aktuella tillstånd från Inspektionen för vård och omsorg och lägga in dem i registret
• Större uppdateringar vid nya ramavtal och andra förändringar
I registervården ingår även att hantera förfrågningar om behörighet i systemet och andra frågor kopplade till utförarregistret från till exempel förvaltningarnas lokala inköpssamordnare och stadens leverantörer.
Utöver ovanstående ingår i uppdraget även att handlägga anvisningar från Migrationsverket enligt massflyktsdirektivet. Det innebär ansvar för att ta emot och matcha anvisningarna mot lämplig boendeplats. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens avdelning för anvisningsboende.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och självständigt arbete med stora möjligheter att vara med och utveckla verksamhetens administrativa processer. Du kommer till en kunnig, engagerad och positiv arbetsgrupp där vi värdesätter teamwork och där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara. Vi erbjuder även möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan när arbetsuppgifterna tillåter.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning, alternativt en gymnasial utbildning i kombination med flerårig erfarenhet från administrativt arbete inom socialtjänsten. Det är ett krav att du har erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet och vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom socialtjänstens område. Vidare är det en fördel om du har erfarenhet av registervård, av systemadministration och av att arbeta i Göteborgs Stads administrativa IT-system samt i Excel.
Det är viktigt att du har en hög servicekänsla, är administrativt skicklig och duktig på att samordna olika frågor. Du tar ett stort eget ansvar, har god datavana och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du behöver också vara öppen för att tänka nytt och vilja leverera lösningar på olika problem. Det är också viktigt att du är noggrann och slutför de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar samt att du trivs med att jobba tillsammans med andra.
Har du dessutom ett stort intresse för att utveckla och effektivisera administrativa processer med stöd av IT kan detta vara ett jobb för dig.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C223670".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Sydväst
Kontakt Stina W Björstedt
stina.w.bjorstedt@socialsydvast.goteborg.se 0313660240 Jobbnummer 9058511