Administratör till socialförvaltningen Nordost

Göteborgs kommun / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2023-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till socialförvaltningen Nordost" (publicerad 2024-01-25) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en helt ny förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

Publiceringsdatum
2023-09-21

Arbetsuppgifter
Är du en serviceinriktad administratör som tycker om att samarbeta och vill ha nya utmaningar? Vi söker nu en ny kollega till oss på Administrativa enheten i Socialförvaltning Nordost, inom funktionen köpta insatser.

Inom Socialförvaltning Nordost finns det idag 3 administrativa enheter som ansvarar för stor del av stöd och service till socialtjänstens verksamheter. Du kommer att arbeta inom Enheten för administrativt verksamhetsstöd, där det finns åtta medarbetare inom köpta insatser. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår service och har organiserat oss i olika funktioner per enhet. Funktionerna är uppdelade på något av de tre kontoren, Förstamajgatan, Tellusgatan och Hjällbo Lillgata.

Som administratör inom köpta insatser kommer du att ha en central roll i förvaltningen. Du kommer att ha ett omväxlande arbete med fokus på att ge ett kvalificerat administrativt stöd till förvaltningens medarbetare och chefer. Exempel på arbetsuppgifter är att stötta inom den köpta vården kring placeringar och andra insatser, samt att säkerställa kostnader genom att skriva placeringsavtal och hantera fakturor.

Administrationen i förvaltningen är under utveckling, så viss förändring kan komma att äga rum.

Låter detta som en tjänst för dig? Då kan du vara den vi söker!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av fakturahantering och det är önskvärt att du arbetat som administratör inom offentlig förvaltning/myndighet.

Då både kommunikation och dokumentation är viktiga delar av arbetet behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Proceedo och Treserva samt är en van användare av Excel.

Vi ser att du som söker har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt är lösningsfokuserad. Du är prestigelös och serviceinriktad.
Vi söker dig som är administrativt skicklig, strukturerad och bra på att koordinera frågor. Genom ett gott bemötande och lyhördhet skapar du förtroendefulla relationer med olika parter och handlar samtidigt i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen. Du har erfarenhet och förmåga av att arbeta i team där man tar ett gemensamt ansvar för helheten. Du använder din tid effektivt, är noggrann och mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C155732".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Socialförvaltningen Nordost

Kontakt
Enhetschef
Viktor Haldén
viktor.halden@socialnordost.goteborg.se
031-365 40 49

Jobbnummer
8130951

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: