Administratör till Scania, Supply Chain Networks

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Södertälje
2018-07-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Scania, Supply Chain Networks" (publicerad 2018-08-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2018-07-09

Om tjänsten
I rollen som Administratör kommer din primära arbetsuppgift att innefatta avvikelsehantering inom transportplanering. Du kommer hantera ordrar samt reklamationer med målet att säkerställa att kunderna har mottagit det god som har beställts.
Då rollen innefattar kontinuerlig kommunikation med både interna parter såsom produktionsavdelning samt externa parter såsom leverantörer och transportörer ställs höga krav på utpräglade kommunikativa egenskaper.

Vidare kommer du supportera dina kollegor administrativt med mail- och systemfilshantering.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Transportplanering
• Avvikelsehantering
• Daglig kommunikation med både externa och interna parter
• Administrativ support

Om dig
Vi söker dig med minst gymnasial utbildning och några års relevant arbetslivserfarenhet. Du är van att arbeta självständigt utifrån givna uppdrag, har god erfarenhet inom administration samt trivs med att arbeta strukturerat och konstruktivt. Du har i tidigare uppdrag visat en utmärkt förmåga att med ett högt engagemang leverera, förbättra och förenkla arbetssätt.

Har du tidigare arbetslivserfarenhet inom administration inom transport samt kunskapen att förstå de olika leden inom transport ser vi det som mycket meriterande.

Vidare kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket god administrativ förmåga
• Mycket goda kommunikativa egenskaper
• Förmågan att samverka effektivt samt att skapa goda relationer

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Scania
Scania AB är en svensk lastbils- och busstillverkare som sedan maj 2014 i stort sett helt ägs av tyska Volkswagen AG. Verksamheten är i huvudsak förlagd till Södertälje, Stockholms län, där även Scaniagruppens huvudkontor finns.

Om anställningen
Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på 100% med tillsättning omgående. Uppdragsperiod är till och med sista december 2018. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Peder Andersson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Avvikelsehantering, Transportplanering, Godshantering, Administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-22
Ange följande referens när du ansöker: ref-26962
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Andersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Storgatan 1

Jobbnummer
4243590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: