Administratör till Samhällsbyggnadskontoret (SBK)

Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor i Strängnäs

På samhällsbyggnadskontoret hanteras bland annat bygglov, översikts- och detaljplaner, miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelsinspektion, alkoholtillstånd och geografisk information. För oss är det viktigt med en pågående dialog, både med invånare, företagare, och våra kollegor inom kommunkoncernen. På kontoret arbetar cirka 65 personer, fördelat på sju enheter.

Nu söker vi en administratör till den administrativa enheten på samhällsbyggnadskontoret.

Publiceringsdatum
2024-09-10

Arbetsuppgifter
Som administratör hos oss får du arbeta med många olika administrativa processer inom kontoret. Det är ett brett uppdrag som exempelvis innefattar att hantera inkommande handlingar och registrera i vårt ärendehanteringssystem. Du kommer även att skriva protokoll vid olika möten, hantera inköp och fakturor och arbeta i andra administrativa uppdrag. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling - att utvärdera och förbättra våra processer är en självklar del av vårt löpande arbete. Precis som alla andra medarbetare på vårt kontor blir du en viktig del i olika övergripande arbeten, såsom kontorets systematiska arbetsmiljöarbete och arbete mot en helt digital samhällsbyggnadsprocess.

Kort sagt, det här är ett uppdrag med möjlighet att få inblick i många olika områden!

Kvalifikationer
För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har följande erfarenhet, kunskap och utbildning:
• Eftergymnasial utbildning, gärna inom offentlig förvaltning eller administration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömning som likvärdig.
• Flerårig arbetslivserfarenhet från administrativt uppdrag.
• Erfarenhet från uppdrag där du ansvarar för att motta inkommande post, mejl eller andra handlingar.
• Erfarenhet från uppdrag där du har arbetat i ärendehanteringssystem, bokningssystem, journalsystem eller liknande.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• God datavana, erfarenhet av att arbeta i olika datasystem, och har lätt för att sätta dig in i nya system.

Det är därtill meriterande om du har tidigare erfarenhet från offentlig sektor. Det är också meriterande om du har kunskap inom inköp och fakturahantering.

För oss är det lika viktigt med personliga egenskaper som dina tidigare erfarenheter. För uppdraget som administratör behöver du ha ett strukturerat arbetssätt, vara flexibel och kunna prioritera om vid förändrade förutsättningar. Du behöver vara ansvarstagande och ha förmåga att arbeta självständigt, men även som del av en grupp. En god samarbetsförmåga, servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du gillar att vara med och utveckla processer och tycker om att bidra till verksamhetens utveckling.

Urvalet kommer ske löpande.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "272/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor

Kontakt
Enhetschef
Lina Svensson
lina.svensson@strangnas.se
0152-293 36

Jobbnummer
8890233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Samhällsbyggnadskontor: