Administratör till Region Hallands Centralarkiv
Region Halland / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Göteborg eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som har ett stort intresse för det administrativa arbetet! Centralarkivet i Varberg står inför en framtid med digitalisering och erbjuder en utvecklande och varierande tjänst där du kommer arbeta med administrativa uppgifter för alla områden i Region Halland.
Publiceringsdatum2023-02-01Om tjänstenAtt arbeta som administratör hos oss på Centralarkivet är ett varierande och utvecklande uppdrag där du får arbeta med flera olika arbetsuppgifter.
- Expediering av journalhandlingar till olika aktörer, privatpersoner (patienter och anhöriga), myndigheter, andra vårdgivare och försäkringsbolag, studier
- Preparering av journaldokument inför skanning
- Vara funktionsstöd/ support för medarbetare i Region Halland i frågor som rör journaler, journalsystemet VAS, arkiv, preparering mm.
- Support till patienter i 1177
- Posthantering
- Hantering och gallring av handlingar i vårt fjärrarkiv
- Inköp av kontorsmaterial
Hallands sjukhus har flera centralarkiv och dessa arkiv innehåller medicinska journaler för sjukhusen och är egna självständiga arkiv. Centralarkivet i Varberg finns i nya lokaler på Varbergs sjukhus.
Du kommer att arbeta med två kollegor i arkivet som även blir dina mentorer i ditt arbete. Vi är ett litet team som arbetar tätt tillsammans.
KvalifikationerVi söker dig som gillar att arbeta administrativt. Du har gymnasieexamen och vi ser det som meriterande om du har vårddokumentation eller annan likvärdig vidareutbildning. För den här tjänsten krävs det goda datorkunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av journalsystemet VAS, Obsterix och övriga journalsystem inom Region Halland. Har du tidigare arbetat med utdrag av journalhandlingar ser vi det som ett plus.
För att lyckas i rollen hos oss är du van vid att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också god förmåga att arbeta i team. Stor vikt läggs vid att du är noggrann, har ett gott bemötande samt har service- och ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vårt erbjudande
För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete.
Läs mer om vilka
https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd.
Om Region Halland
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är "Halland - bästa livsplatsen" och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa!
https://www.regionhalland.se/om-region-halland/Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund.
Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/99".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Region Halland (org.nr 232100-0115)
Arbetsplats Hallands Sjukhus
Kontakt Charlotte Svensson, Avdelningschef
0790-661796 Jobbnummer 7401307
Observera att sista ansökningsdag har passerat.