Administratör till receptionen vid Lokalpolisområde Umeå, Polisr
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Umeå,
Vännäs,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.
I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Nu söker vi en administratör till Stöd/Service för vikariat med placering i Lokalpolisområde Umeå.
Publiceringsdatum2018-10-15ArbetsuppgifterSom administratör kommer du att arbeta med att ta emot besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till medborgarna i vår reception. Du kommer att handlägga resehandlingsärenden samt andra arbetsuppgifter som hör till gruppens ansvarsområden. Inom gruppen hanteras hittegods, beslag, anmälningar, delgivningar men även övriga arbetsuppgifter kan tillkomma.
Arbetet bedrivs i såväl grupp som självständigt och arbetstiderna är i huvudsak dagtid måndag-fredag, men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket ställer krav på flexibilitet och prioriteringsförmåga med bibehållen kvalitet och noggrannhet.
Placeringen innebär att du kommer att genomgå en nationell RES-grundutbildning, förlagt till dagtid, under fem dagar tillsammans med en veckas praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.
Kvalifikationer• Du har avslutad gymnasieutbildning och minst ett års serviceinriktad arbetslivserfarenhet.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
• För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.
Personliga egenskaper
Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande
• Erfarenhet av reception eller administrativt arbete vid en statlig myndighet eller liknade
är meriterande.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
• Körkort är meriterande.
ÖVRIGT
Anställningen
• Anställningsform: tidsbegränsat vikariat 1 år
• Omfattning: Heltid
• Arbetsort: Umeå
• Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid, 40 tim/v
• Tillträde: Enligt överenskommelse
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Polisen arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas tillvara.
Därför välkomnar vi både män och kvinnor med olika bakgrunder att söka våra tjänster.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras före placering.
Så ansöker duVi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med rekryterande chef.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 2019-10-20 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-31
Ange följande referens när du ansöker: C22531/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNiclas Söderstedt 070-689 27-99
Britt-Marie Högbom 070-310 14 25
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
AdressPolismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109
KontorsadressRidvägen 10 90109 Umeå
Jobbnummer 4403317
Observera att sista ansökningsdag har passerat.