Administratör till Räddningstjänsten

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi söker dig som vill ha en bred och stödjande roll inom en spännande och samhällsviktig organisation. Du kommer att ha en viktig och central roll för att det dagliga i verksamheten ska fungera, bland annat genom att stötta förvaltningsledningen, avdelningschefer och medarbetare med handläggning och rådgivning i olika typer av ärenden.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-03-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i administrativa avdelningen och arbetar i samarbete med flera lednings- och stödfunktioner på räddningstjänsten.

Du kommer att vara huvudregistrator för förvaltningens handlingar och ansvara för:
• posthantering
• förvaltningens diarium
• att ordna och underhålla förvaltningens arkiv
• arbete med viss ekonomiadministration genom hantering av kund- och leverantörsfakturor.
• att bistå förvaltningsekonom vid förvaltningens bokslut- och budgetarbete

I din roll stöttar du avdelningarna i frågor som rör området. I tjänsten ingår även att arbeta fram och utveckla strategiska dokument. Vidare kan du komma att presentera och genomföra utbildningar för tjänstemän i bland annat ärendehanteringssystemet Evolution samt delta i kommunövergripande arbetsgrupper inom ansvarsområdet.

Vidare kommer du att ansvara för Räddningstjänstens reception som blir din huvudsakliga arbetsplats. Du har här en viktig roll som det första mötet för utomstående med Räddningstjänsten. Du ansvarar för att ta emot och välkomna besökare, ta emot leveranser samt tillkalla ansvariga medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi och/eller statsvetenskap. Vi vill att du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, gärna från politiskt styrd organisation. Har du kunskap om lagar och avtal inom området, till exempel kommunalrätt, offentlighet och sekretess samt förvaltningskunskap är det meriterande.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du är även är bekväm med att hålla presentationer eller utbildningar samt kommunicera tydlig och välstrukturerat med förmåga att anpassa texter eller information utifrån tilltänkt mottagare.

Arbetet kräver att du har kunskap i Officepaketet och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna ärendehanteringssystemet Evolution. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta i systemen Visma, Artvise och/eller Proceedo.

För att lyckas i rollen har du förmåga att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policys och kan förhålla dig till uppsatta tidsplaner. Vi vill att du har samarbetsförmåga och behandlar dem du möter i ditt dagliga arbete genom att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov.

ÖVRIGT
Räddningstjänsten i Kristianstad ansvarar för operativ och förebyggande verksamhet inom Kristianstads kommun och via avtal med Östra Göinge kommun samt samordnar arbetet med skydd och säkerhet i Nordöstra Skåne. Räddningstjänsten lyder under räddningsnämnden. I förvaltningen finns cirka 80 anställda fördelade på tre avdelningar och på deltidsstationerna finns cirka 60 anställda. I Östra Göinge kommun finns två deltidsstationer med cirka 40 anställda.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "RTJ-2023-3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Räddning/Ledning avd

Kontakt
Förvaltningschef
Andreas Bengtsson
044-13 50 05

Jobbnummer
7582494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: