Administratör till polisområde city, Polisregion Stockholm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisområde Stockholm City omfattar de centrala delarna av Stockholm samt Lidingö. Polisområdet bedriver arbete inom områdena, utredning och lagföring, ingripandeverksamhet samt den brottsförebyggande verksamheten främst inom ramen för sitt geografiska ansvarsområde.

Vi söker nu en administratör som kommer att vara placerad i gruppen Verksamhetsstöd 1 på Områdeskansliet i PO City.

Områdeskansliet ansvarar för att
• Vara ett stöd i den övergripande planeringen och uppföljningen av verksamheten på polisområdet
• Samordning och planering av personaluttag till ingripandeverksamheten och andra områdesgemensamma åtaganden gentemot Polisregionen
• Samordna extern service
• Samordning av utbildning, aspiranter och vapen
• Den interna servicen i polisområdet
• Taktiskt centrum (TC) och inom ramen för TC för stabssamordning i polisområde

Publiceringsdatum
2024-02-05

Arbetsuppgifter
I rollen som administratör ingår att
• Hantera kanslibrevlådan med inkomna mail samt fördelning av uppdrag
• I rollen ingår även övrig administration såsom handläggning, beredning av ärenden, beslutsskrivning och protokollföring vid möten
• Hantering av ärenden i PÄR-systemet
• Posthantering
• Administration i UBW

Kvalifikationer
• Som lägst gymnasieexamen eller annan arbetserfarenhet inom relevant område som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Arbetserfarenhet av administrativt arbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, då arbetet omfattar dokumentation och kommunikation
• Erfarenhet av samordning inom offentlig förvaltning
• Goda kunskaper i Officepaketet och förmåga att sätta dig in i nya system

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter vid Polismyndigheten i närtid
• God kunskap om Polismyndighetens organisation, övergripande uppdrag och mål samt regelverk och riktlinjer

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen som administratör är du driven och strukturerad och har en mycket god administrativ förmåga.
Du är stresstålig, flexibel och införstådd med att förutsättningarna för uppdraget kan förändras under uppdragets gång.
Du trivs med att arbetstempot och arbetsuppgifterna växlar. Då arbetet innebär många kontakter både internt och externt är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga.
Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad och har ambition att utveckla verksamheten tillsammans med andra. Vidare kan du ta eget ansvar och arbeta självständigt inom eget uppdrag.
Hög integritet och mycket högt sekretessmedvetande är en självklarhet när du arbetar hos oss.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Arbetsort: Kvarteret Kronoberg, Kungsholmen

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 9/2-2024. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C175846/2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Kontakt
Chef
Maria Mikko

Jobbnummer
8443347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: