Administratör till Polisområde City, lokalpolisområde Södermalm

Polismyndigheten Södermalm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Södermalm i Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör med ansvar för beställningar och närservice till polisområde Stockholm City, lokalpolisområde Södermalm med placeringsort Stockholm. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Arbetsuppgifter
Lokalpolisområde Södermalm söker en administratör med arbetsuppgifterna att handlägga och administrera beställningar. Du kommer var en del i en verksamhet som består av två grupper som ansvarar för LPO Södermalms samordning och handläggning av ärenden inom olika förvaltningsprocesser samt arbetsuppgifter kopplat till den interna servicen inom lokalpolisområde Södermalm.
Att administrera och handlägga beställningar innebär att vara ansvarig för helheten gällande beställningar. Allt från framtagande av underlag till att genomföra samt följa upp genomförda beställningar och kontrollattestera för säkerställande av korrekt ekonomistyrning. I rollen ingår också att ha helhetsbilden utav lokalpolisområdet Södermalms investeringsbehov årligen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Beställningar och fakturahantering i UBW
Ekonomistyrning exempelvis att kontrollattestera fakturor
Samverkan med inköpsavdelningen inom beställaruppdraget

För att genomföra uppdraget kommer samverkan behöva ske dels internt på lokalpolisområdet och med Ekonomiavdelningen nationellt och dels externt med olika leverantörer till polismyndigheten. I uppdraget ligger även att vid behov och vid förmåga kunna hjälpas åt i andra arbetsuppgifter som finns inom grupperna inom stöd service på lokalpolisområdet Södermalm.

Publiceringsdatum
2023-10-13

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Godkänd gymnasieexamen
Minst 1 års arbetslivserfarenhet på heltid av administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi som arbetsgivaren bedömer som relevant exempelvis som hantering utav beställningar eller fakturastyrning.
Goda kunskaper och vana av att arbeta i Office-paketet
Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i engelskt tal

Vi ser det även som meriterande om du har:
Kunskap och/eller arbetserfarenhet utav upphandlingsprocesser
Arbetslivserfarenhet utav att hanterat beställningar tidigare inom statlig myndighet
Arbetslivserfarenhet utav intern och extern samverkan
God kännedom om polisens IT-system



Dina personliga egenskaper
I den här rollen är det viktigt att vara flexibel och vi ser gärna att du har lätt för att anpassa dig till nya arbetsuppgifter vid behov. Rollen ställer krav på att du har förmågan att samarbeta och samverka då du har både externa och interna kontaktytor. Du ska även kunna arbeta självständigt och ha förmågan att prioritera även vid hög arbetsbelastning. I rollen ser vi gärna att du har viljan att utvecklas och utveckla den verksamhet du arbetar i genom att vara driven och ha förmågan att ta initiativ.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Läs mer om tjänsten och ansök på Polisens hemsida. Du hittar annonsen här:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/administrator-till-polisomrade-city-lokalpolisomrade-sodermalm-/
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Torkel Knutssonsgatan 20 (visa karta)
118 49  STOCKHOLM

Arbetsplats
Polismyndigheten Södermalm

Jobbnummer
8189903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Södermalm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Södermalm: