Administratör till överförmyndarenheten

Kristinehamns kommun / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun i Kristinehamn

Är du en strukturerad person och har ett positivt förhållningsätt? Då kan du vara vår nya kollega! Vi behöver utöka och inrättar nu en ny tjänst som administratör.

Överförmyndarnämnden är en gemensam nämnd tillsammans med Kristinehamn, Degerfors, Filipstad, Karlskoga och Storfors kommun där Kristinehamns kommun är värdkommun. Nämnden är en kommunal myndighet som har tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare. Uppdraget är att säkerställa att förmyndare, gode män och förvaltare tar till vara sina huvudmäns rättigheter på ett bra sätt. Huvudmän kan vara barn, äldre, sjuka eller personer med någon form av funktionsnedsättning och som därmed inte kan ta till vara sina intressen, förvalta sin egendom eller sörja för sin person. Behovet av gode män och förmyndare är stor och ökande.

Överförmyndarenheten, som är en del av kommunledningsförvaltningen, består idag av sex medarbetare och en enhetschef.


Publiceringsdatum
2021-11-19

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära granskning av de års- och sluträkningar som gode män och förvaltare årligen lämnar in. Det innebär siffergranskning, verifikatgranskning och rimlighetsbedömningar. Arbetet innebär även kontakter med gode män samt hantering av inkommande handlingar. Andra arbetsuppgifter som utförs på överförmyndarenheten kan bli aktuella.

Rollen är ny vilket innebär att du kan få möjlighet att forma delar av innehållet i tjänsten tillsammans med enhetschef och arbetsgrupp.


Kvalifikationer
Teoretisk gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi. Då arbetet kräver hög grad av självständighet och noggrannhet söker vi dig med erfarenhet av administration, gärna från en offentlig eller statlig myndighet. Du har god förmåga att uttala dig väl i tal och skrift på svenska.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö och arbetsglädje.

Som anställd hos oss ska kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Vi erbjuder möjlighet att teckna distansarbetsavtal. De medarbetare som tecknar distansarbetsavtal får även teknisk utrustning till sin distansarbetsplats samt ett bidrag på 5000 kr för att kunna inreda distansarbetsplatsen.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristinehamns kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1069302".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristinehamns kommun (org.nr 212000-1868)

Kontakt
HR-chef
Jenny Alpmyr
0550-88585

Jobbnummer
6120023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun: