Administratör till Mybdighetsavdelningen

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Myndighetsavdelningen växer och utvecklas. Tjänsten som administratör är en viktig del i att ytterligare stärka arbetet för rättssäkerheten. Din uppgift är att utveckla ett effektivt administrativt stöd inom avdelningens olika områden som är kopplade till verksamhetens behov och uppdrag. Avdelningen utgörs av utredningsenheterna barn och utbildning, LSS- funktionsnedsatta, hälso- och sjukvård samt vård och omsorg. Med en god planering och framförhållning ser du till att ligga steget före för att underlätta det administrativa arbetet på avdelningen. Du kommer till stor del att ansvara för att utveckla nya rutiner för administrativa processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• assistera och ge service till verksamheten/chef i det dagliga arbetet
• bygga upp innehållet i tjänsten som administratör
• sammanställa, renskriva och distribuera rapporter, protokoll och andra dokument
• ansvara för vissa uppgifter inom personal- och ekonomiadministrationen
• utveckla och uppdatera register
• utskick av kallelser till möten och upprättande av dagordningar
• arbete i verksamhetssystemen Raindance, Personec och W3D3
• utveckla administrativa rutiner
• kopiering, arkivering, bokning av lokaler och utrustning
• övriga administrativa göromål

Publiceringsdatum
2018-12-21

Kompetenser
• avslutad gymnasieutbildning
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av personal- och ekonomiadministration

För att passa som administratör är det viktigt att du har ett flexibelt arbetssätt och att du har en god initiativförmåga. Du ska vara analytisk, strukturerad och serviceinriktad. Du föredrar att arbeta både självständigt och i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Arbetet ställer krav på kommunikativ förmåga och lyhördhet vilket bl.a. innebär att du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Övrigt meriterande
• erfarenhet av administration i offentlig sektor
• erfarenhet av servicearbete med medborgare eller kundkontakt
• god kunskap om digitala verktyg och system, säker användare av officepaketet

Omfattning och tillträde
Visstidsanställning t.o.m. 2019-12-31, 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsavdelningen är cirka 170 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Avdelningen är under utveckling där vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 7 januari

Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Nylén, Enhetschef 019-21 20 07
Vision, Avdelning 012, Facklig expedition 019-21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30000

Jobbnummer
4524567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: