Administratör till miljö och byggenheterna, Lilla Edets kommun
Lilla Edets kommun / Backofficejobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lilla Edets kommun i Trollhättan,
Lilla Edet,
Ale eller i
hela Sverige Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. Du tar dig snabbt och säkert med tåg eller på motorväg mellan orterna. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.
I kommunen arbetar cirka 1500 medarbetare med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför bland annat kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling, bidrag till studielitteratur, möjlighet till privatbilleasing och mycket annat. Hos oss finns närhet till de du samarbetar med och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.
Publiceringsdatum2020-03-03BeskrivningLilla Edets kommun har en gemensam miljö- och byggnämnd samt en miljöenhet och en bygglovsenhet med totalt åtta engagerade handläggare och med en gemensam chef för all myndighetsutövning inom dessa områden.
På bygglovsenheten arbetar tre handläggare med prövning och tillsyn, främst enligt plan- och bygglagen. På miljöenheten arbetar fem handläggare med prövning och tillsyn enligt miljörelaterad lagstiftning samt naturvård och miljöövervakning.
Många kontakter sker med invånare och företag i våra ärenden och förfrågningar. Hög kompetens, bra bemötande, service och vägledning är en viktig grund i verksamheten hos oss. I vårt arbete prioriterar vi hög kvalitet, rättssäkerhet och effektivitet.
Nu behöver vi stärka upp med en erfaren, serviceinriktad och engagerad administratör inför en kommande pensionsavgång.
Dina arbetsuppgifterSom administratör för enheterna får du en nyckelroll för den verksamhet som bedrivs på miljö- och bygglovsenheterna. Du arbetar nära övriga personal och har en stödjande administrativ funktion till handläggningen av ärenden enligt plan- och bygglagen, miljöbalken, livsmedelslagen m.m. Du kommer att ha kontakt med allmänheten och med övriga enheter inom kommunen, med myndigheter och verksamhetsutövare. Du arbetar med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, registrering av handlingar samt arkivering. Arbetet omfattar även hantering av allmänna administrativa frågor såsom inkommande och utgående fakturor, beställningar och bokningar. Att administrera enheternas information på kommunens hemsida kan också komma att ingå i tjänsten.
Som administratör kommer du att ha ansvar för diarieföring av inkommande post i vårt verksamhetssystem (EDP Miljö/Byggreda). Då upphandling av ett nytt system planeras att ske inom en nära framtid kommer du också att få en viktig roll i samband med övergången till det nya systemet.
Din roll som administratör är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.
KvalifikationerFör att passa in i rollen som administratör hos oss vill vi att du är serviceinriktad, effektiv och kvalitetsmedveten. Då arbetet innebär många kontakter med kollegor, sökanden och andra intressenter är det av stor vikt att du är lyhörd för andras idéer, tydlig, flexibel, pedagogisk och lösningsfokuserad. Som person är du ansvarstagande och noggrann samt har förmåga att skapa struktur, planera och prioritera. Du trivs med ett högt arbetstempo och har god samarbetsförmåga.
Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och skapar tillit och förtroende i din muntliga och skriftliga kommunikation. Det är meriterande om du har studerat på högskolan inom administration, offentlig förvaltning, miljö- eller byggområdet eller motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av administrativt arbete, gärna inom en politiskt styrd organisation eller myndighet. Det är även meriterande att tidigare ha arbetat med miljö- eller byggfrågor.
Du behöver ha god datorvana och kunna arbeta i olika IT-system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av att arbeta med diarieföring och i system som EDP Miljö/Byggreda eller motsvarande.
Miljö- och bygglovsenheterna arbetar aktivt med verksamhetsutveckling med invånaren i fokus. Vi är ett prestigelöst team som trivs på vår arbetsplats. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och kompetenser. Som medarbetare är du med och bidrar till enhetens utvecklingsarbete. Vi erbjuder dig utmanande och meningsfulla uppgifter som utvecklar Lilla Edets kommun.
AnställningsvillkorTillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar på uppdrag av tekniska nämnden och miljö & byggnadsnämnden att bedriva verksamhet inom områdena Vatten & Avlopp, Avfall & Återvinning, Miljö & bygglov, Stadsplanering, Exploatering och Trafik. Förvaltningen består av 40 engagerade kollegor som varje dag arbetar för att Lilla Edets kommun ska fortsätta växa och klara av framtidens tekniska utmaningar i ett hållbart samhälle.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast med hänsyn till eventuella uppsägningstider Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLilla Edets kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/14".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lilla Edets kommun (org.nr 212000-1496)
Arbetsplats Samhällsbyggnadsförvaltningen, Bygglovsenheten
Jobbnummer 5130192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.