Administratör till Lokalpolisområde Luleå/Boden, område Norrbott

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
I regionen finns 12 lokalpolisområden som arbetar med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.
Polisområde Norrbotten har verksamhet i hela Norrbottens län fördelat på 4 lokalpolisområden. Lokalpolisområde Luleå/Boden omfattar Luleå och Bodens kommuner med polishus i bägge huvudorterna. Totalt finns 14 grupper vid Lokalpolisområdet. Vi söker nu dig som vill arbeta som administrativt stöd vid lokalpolisområde Luleå/Boden, med arbetsort Luleå.



Publiceringsdatum
2016-12-22

Arbetsuppgifter
Ansvara för de administrativa uppgifterna vid lokalpolisområdet. I uppgifterna ingår bland annat handläggning av inkommande ärenden, beredningsansvar för vissa ärenden, posthantering, arkivhantering, diarieföring, mötessekreterare samt administrativt stöd till lokalpolisområdeschef och lokalpolisområdets gruppchefer.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap/ekonomi, eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig
• Utbildning och/eller erfarenhet av diarieföring
• Utbildning i MBL-lagstiftning
• Utbildning inom arbetsmiljöområdet
• Utbildning och/eller erfarenhet inom arkivhantering
• Erfarenhet av handläggningsarbete och administration
• Erfarenhet av att ge administrativt chefsstöd
• Erfarenhet av arbete med polisens IT system
• God datorvana och kunskap av att hantera Office paketet.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Rollen som administratör ställer höga krav på förmågan att samarbeta och medverka till ett bra arbetsklimat. Förmåga att inhämta, värdera och systematisera information förstå komplexa sammanhang. Du kan jobba snabbt och leverera underlag inom begärd tid och är noggrann och systematisk med ett utvecklat sinne för struktur och metodik. Du är serviceinriktad och har viljan och förmågan att hjälpa andra. Du ska kunna känna engagemang, vara effektiv, förmåga att lyssna och förhålla dig objektivt samt ha stor integritet.



ÖVRIGT
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, kan göra skillnad. Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Du ansöker via Polisens webbaserade rekryteringsverktyg enligt länk eller kopiera och klistra in följande länk i en extern webbläsare: https://recruit.visma.com/Public/Apply.aspx?guidAssignment=2bb919a4-9435-4506-8c53-0b4663250b78

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Flextid tillämpas. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-12
Ange följande referens när du ansöker: C10349/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Strålberg 010-56 35259

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 90109

Kontorsadress
Ridvägen 10 90109 Umeå

Jobbnummer
3230098

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: