Administratör till Landsbygdsavdelningen, enheten för kontorsstö

Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för kontorsstöd / Administratörsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för kontorsstöd i Uddevalla

Länsstyrelsen är en drivande kraft i arbetet för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och en rad andra aktörer för att bidra till denna hållbarhet utifrån ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt perspektiv. Vårt fokus är länets 1,6 miljoner invånare och 49 kommuner.

På Länsstyrelsen arbetar vi efter vår värdegrund Framåtriktad förvaltning och lyhörd expertis. I vår expertroll är vi angelägna om att vårda våra relationer till individ och samhälle. Vi står för stabilitet och rättssäkerhet, samtidigt som vi bidrar till ständiga förbättringar och vill bli en mer öppen och nyskapande Länsstyrelse.

Länsstyrelsen kan erbjuda dig:

• intressanta och utmanande arbetsuppgifter
• arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta
• möjlighet att lära nytt och utvecklas.



Publiceringsdatum
2017-02-09

Arbetsuppgifter
Enheten för kontorsstöds uppdrag är att hantera frågor som ligger i gränslandet till landsbygdsavdelningens tre huvudprocesser - jordbrukarstöd, landsbygdsprogrammet och veterinära frågor och djurskydd. Det mest omfattande uppdraget är att ta emot anmälningar om djur som far illa, fakturera befogade anmälningar och hantera överklagandeärenden. Vi hanterar också tillstånd för bolag att förvärva jordbruks- och skogsfastigheter och övervakar också att dödsbon avvecklar innehav av jord och skog inom föreskriven tid.
Enheten har också en avgörande roll för att "allt det där" som måste fungera på en arbetsplats, verkligen fungerar. Det handlar om allt från beställningar, översyn av lokalerna (larm/brand/arbetsmiljö), praktiska göromål som exempelvis posthantering, huvudansvar för lunchrummet, till olika frågor från våra medarbetare, om saker som inte fungerar eller kan förbättras.

Din roll blir att ingå i team om ca nio medarbetare på tre orter för att lösa vårt uppdrag. Alla medarbetare på enheten har vissa ansvarsområden där man arbetar mer eller mindre av sin tid, men vi måste dagligen växla om för att lösa hela vårt uppdrag.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Ta emot anmälningsärende om djur som far illa, registrering av dessa samt hantera överklagande av faktura
• Ärendehantering
• Övriga förekommande administrativa uppgifter
• Utlämnande av allmänna handlingar och viss arkivvård

Placeringsort: Uddevalla

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser




Kvalifikationer
Kvalifikationer
• Gymnasieutbildning
• Förvaltningskunskap
• Yrkeserfarenhet inom relevant område
• Datorvana
• B-körkort

Meriterande:
• Grundläggande språkkunskap inom engelska och eller tyska
• Erfarenhet av att arbeta med ärendehantering på en offentlig myndighet
• Kunskaper om mobilen och datorn som arbetsredskap - installation, handhavande med mera

Dina personliga egenskaper
• Samarbetsförmåga, vill ingå i ett team och ser värdet av att vara med för att lösa teamets samlade uppdrag
• Flexibel och följsam med verksamhetens behov
• Förmåga att skapa och upprätthålla relationer, förstå vikten av ett gott bemötande
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Trygg med att prata inför större grupp
• Strukturerad med förmåga att hitta rätt nivå i ditt arbete

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.



ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med 6 månaders provtjänstgöring.

Ersättning
Månadslön Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 112-4360-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sven-Gunnar Hultmark 010-224 56 63
Anders Lind 010-224 53 49

Företag
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för kontorsstöd

Adress
Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för kontorsstöd
Södra Hamngatan 3
40340 GÖTEBORG

Kontorsadress
40340 Göteborg

Jobbnummer
3311052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för kontorsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län, Enheten för kontorsstöd: