Administratör till Inköpsenheten
AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp i Stockholm Vill du vara med och utveckla Stockholm? På Stockholmshem är vi stolta över att bygga och förvalta hållbara bostäder och bostadsområden åt alla stockholmare.
Hos oss är kunden verkligen i centrum. Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och där vi vågar testa nya saker? Är du dessutom fena på administration, tycker om att ha ansvar och gillar ständig utveckling? Då har du ett jobb att söka.
Du blir en del av bolagets inköpsenhet som består av upphandlare och inköpscontrollers som ansvarar för alla bolagets upphandlingar och uppföljning. Enheten har stort förtroende i organisationen och har vuxit från en till tio personer på sex år.
Ditt uppdrag
Som inköpsadministratör är du det administrativa expertstödet inom enheten. Du ansvarar för vår inköpssupport med intern och extern kommunikation, utlämnande av handlingar, arkivering samt dokumenthantering i upphandlingsprocessen. Du arbetar också med registervård och innehållet i våra IT-verktyg samt med indexreglering av avtal och avtalsvård. I rollen ingår även upprättande av kontrakt, samordning av möten och ansvarar för systematisk ekonomisk leverantörskontroll. Du är också delaktig i utvecklingen av inköpsenhetens processer och verktyg och driver förändringsarbete tillsammans med gruppen. Vi har högt i tak på riktigt och är övertygade om att vi tillsammans gör varandra bättre.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och är en van användare av olika IT-system. Du har även erfarenhet av arbete i en koordinerande, kundserviceliknande roll samt erfarenhet av att arbeta med dokumenthantering.
I denna roll har du många kontaktytor och det är därför viktigt att du gillar att bygga relationer och är en god kommunikatör. Som person är du prestigelös och serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra. Du är också strukturerad och noggrann, vill ha eget ansvar och drivs av att utveckla och förbättra dina arbetssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Vi erbjuder dig
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla.
Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och vi ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Om Stockholmshem
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.
Publiceringsdatum2020-07-06Så ansöker duSista ansökningsdag är den 16 augusti 2020. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Morgan Jansson, Inköpschef på tel. 08-508 39 462 efter den 10 augusti. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningFast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/3401".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Stockholmshem (org.nr 556035-9555)
Arbetsplats AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp
Jobbnummer 5288160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.