Administratör till Hälsoskyddsenheten på Miljökontoret
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vi söker en driven, strukturerad och erfaren administratör som drivs av att få saker att fungera på ett smidigt sätt i en organisation. Då är detta tjänsten för dig! Hos oss på Miljökontoret får du utmaningar och en möjlighet att driva våran förvaltning framåt.
Om tjänsten
I rollen som administratör hos oss ingår du i en arbetsgrupp där du tillsammans med 12 miljö-och hälsoskyddsinspektörer kommer att få ta ansvar för att vara stöd till enheten och vara med och driva vår utveckling framåt. Hälsoskyddsenheten arbetar med både tillsyn av små avlopp och tillsyn av hälsoskyddsverksamheter. Stor del av administratörstjänsten går ut på att strukturera och skapa bra förutsättningar för miljö-och hälsoskyddsinspektörerna.
Som administratör hos oss kommer du att få eget ansvar för delar av vår administration och du förväntas driva och utveckla dina arbetsuppgifter på ett självständigt sätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer löpande att arbeta med diarieföring i vårt verksamhetssystem Ecos och i det kommungemensamma ärendehanteringssystemet W3D3. Du kommer att ha ett särskilt ansvar för att planera, göra utskick och avlasta miljö-och hälsoskyddsinspektörerna i de administrativa arbetsuppgifterna.
Publiceringsdatum2022-09-19Kompetenser• gymnasieutbildning
• erfarenhet av registrering/diarieföring
• erfarenhet av kund-/medborgarkontakt i arbetet
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
Som administratör är du serviceinriktad och har en förmåga att planera det egna arbetet. Ditt arbetssätt präglas av ett ordningssinne och noggrannhet samt en förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att lyckas i rollen krävs det att du har lätt att arbeta självständigt såväl tillsammans med andra. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med medarbetare samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av GDPR
• goda datakunskaper, särskilt i Microsoft Excel
Tjänstens omfattning och tillträdeAnställningsform: vikariat
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: Enligt överenskommelse - tom 9 Februari 2024
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Din arbetsplats kommer vara i Citypassagen, ett av kommunens modernaste kontor. Lokalerna är aktivitetsbaserade och vi har ett bra digitalt stöd för att kunna utföra vårt arbete. Citypassagen ligger intill centralstationen vilket möjliggör goda möjligheter till pendling.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på
www.orebro.se/jobb.Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Så ansöker duSista ansökningsdag är 26 September.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Örebro kommun (org.nr 212000-1967),
http://www.orebro.se Arbetsplats Örebro Kommun
Kontakt Vision, Avdelning 012, Facklig expedition
019-21 11 93 Jobbnummer 6992687
Observera att sista ansökningsdag har passerat.