Administratör till Donationsregistret

Socialstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Enheten Tillstånd ansvarar för att utveckla och kvalitetssäkra processer kring handläggning av tillstånd så att de blir enhetliga, rättssäkra och bygger på underlag och bedömningar av hög kvalitet. Enheten ansvarar även för handläggning av en rad tillstånd inom hälso- och sjukvårdsområdet samt journalförstöringsärenden
Tillståndsenheten förvaltar ett antal register och ansvarar för att utveckla dessa och nya register.
Till Donationsregistret söker vi en kvalificerad administratör.

Publiceringsdatum
2010-10-27

Dina arbetsuppgifter
I arbetet ingår att löpande ansvara för uppdatering av uppgifter i donationsregistret och besvara allmänhetens frågor om donationsfrågor i allmänhet och donationsregistret i synnerhet. Det ingår också att regelbundet kontrollera allmänhetens och vårdens åtkomst till registret och vara kontaktperson mot teknisk support som finns knuten till registret samt myndighetens IT-enhet. Vidare ingår att samverka inom myndigheten gällande donationsfrågor. Du är också delaktig i arbetet med att förbättra och utveckla registret.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller annan administrativ utbildning. Du har erfarenhet av arbete med register inom offentlig förvaltning och har en god administrativ förmåga. Du behärskar svenska och engelska i tal och i skrift. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet och i Webb-baserade applikationer. Det är meriterande om du har kunskaper om donations- eller transplantationsverksamhet samt erfarenhet av och intresse för sjuk- och hälsovårdsfrågor.
Du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga och har vana av situationer som kräver ett ödmjukt och professionellt agerande. Du har intresse för och en god förmåga att hantera etiska frågeställningar. Du är serviceinriktad och en god lyssnare. Du tycker om att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Socialstyrelsen eftersträvar en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Anställningsinformation
Tjänsten är en visstidsanställning, heltid, på 2 år. Tillträde snarast efter årsskiftet.
Välkommen med din ansökan senast den 17 november 2010. Ange diarienummer "211-34184/2010"
För mer information är du välkommen att kontakta enhetschef Eva Hersler, tfn 075-247 48 20.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Ansök genom att trycka på knappen nedan. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Eva Hersler, Enhetschef, 075 - 247 48 20
Lars-Olof Strågefors, SACO, 075-2474232
Maria Carneland, ST, 075-2474502
Britta Unneby, Vårdförbundet, 075-2474335

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
Rålambsvägen 3
10630 Stockholm

Jobbnummer
763811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: