Administratör till barn, unga och familj

Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen i Helsingborg ansvarar för stadens individ och familjeomsorg. Vi har drygt 500 medarbetare som, med olika kompetenser, bidrar till att barn, unga och vuxna med olika typer av sociala problem och förutsättningar kan bli självständiga med livskvalité.

Socialförvaltningen har idag tre verksamhetsområden, Barn/Unga och Familj, Vuxen och Gemensamma resurser. I förvaltningen har vi även stödfunktioner som HR enheten, Serviceenheten, Kvalitetsenheten samt Ekonomienheten.Om arbetsplatsen
Vi söker nu en ny medarbetare till rollen som administratör inom verksamhetsområdet barn, unga och familj. Tjänsten är ett föräldravikariat på ca 1 år.

Inom verksamhetsområdet barn, unga och familj finns tre enheter bestående av Utredning & uppföljning, Familjebehandling & HVB/stödboende samt Familjehem.

Som administratör är du organisatoriskt placerad direkt under enhetschefen.

Publiceringsdatum
2023-01-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen är du ett administrativt stöd på enheterna. Arbetet innebär uppgifter som rör kontakt med HR, ekonomi, fastighetsansvarig och IT, samt utförande av övriga administrativa uppgifter.

Du kommer att samarbeta med en administratörskollega inom Familjehemsenheten och täcka upp för denne vid frånvaro. Det innebär att du under vissa perioder kommer att hantera fullmakter och utbetalningar till familjehem samt administrera uppgifter i resursregistret och förfrågningar angående socialregisterkontroll.



Exempel på arbetsuppgifter är följande:



• Inköp och beställning av ex tekniska tillbehör och annan utrustning
• Handhavande av betalkort, redovisning av handkassa samt inlämning till ekonomiavdelningen
• Kontakt med ekonomi vid byte av telefonnummer, mobiltelefon, dator m.m.
• Mottagningsattestering av vissa fakturor
• Kontakt med IT kring tekniska problem, samt uppdatering av stöldskydd på skärmar, datorer och telefoner
• Felanmälan av teknik och annan utrustning
• Ansvar för bland annat kontrakt, nycklar, besiktning, checklistor och testning av brandlarm för några lägenheter som Utredning & uppföljning ansvarar för
• Kopiering och inhämtning av handlingar från andra instanser som ex andra kommuner, klienter, polis eller BUP
• Posthantering
• Förberedelse vid nyanställningar och avslutning av tjänster ex. kring datorer, mobiler m.m.
• Upplåsning av behörighet i Procapita
• Handhavande av digital funktionsbrevlåda och e-tjänst för digitala anmälningar
• Bokning av BBIC-hälsoundersökningar
• Administrering av e-tjänst för Migrationsverket

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:



• Relevant utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Erfarenhet av administration är också meriterande.
• erfarenhet av administrativt arbete gärna inom socialtjänst
• erfarenhet av att arbeta självständigt och kan arbeta mot deadlines
• god servicekänsla, stor flexibilitet och prestigelöshet
• lätt för att samarbeta och sprida arbetsglädje
• lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• goda datorkunskaper och ser datorn som ett viktigt hjälpmedel i arbetet



Kunskap om interna systemen system som UBW, medvind och Pro-Capita är meriterande

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2023-02-05

Anställningsform: Vikariat

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: ca 1 år

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Kommunal
Mounir Mansour
mounir.mansour@helsingborg.se
0732-31 55 41

Jobbnummer
7358149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: