Administratör till Arbetsmiljöverket
Arbetsmiljöverket (Av) / Ekonomiassistentjobb / Malmö
2022-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Arbetsmiljöverket" (publicerad 2023-08-14) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Malmö,
Växjö,
Mölndal,
Göteborg,
Jönköping eller i
hela Sverige Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Diarienummer: 2022/069437
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en administratör till Malmö som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Region Syd, som Malmökontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Skåne, Blekinge, Kronobergs och Kalmars län. Regionkontoret är beläget i Malmö med filialkontor i Växjö.
Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du olika delar inom avdelningen för inspektion. Du ingår i en grupp av fem administratörer som är placerade på våra kontor i Malmö och Växjö. I den här tjänsten som administratör på avdelningen för inspektion, region syd, ingår det bland annat att bistå ledningsgruppen i arbetet med planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi, administrera arbetet med förmånsbilar för hela avdelningen, arbeta med ärende- och dokumenthantering och i övrigt vara administrativt stöd till chefer.
Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.
Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• Utbildning som motsvarar minst tre års studier på gymnasienivå
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
• Goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa processer
• Mycket goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem t.ex. för ärendehantering samt i Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du är serviceinriktad, initiativtagande vilket betyder att du självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Vidare har du en god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer.
Vi söker en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på enheten.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter i offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att arbeta med projektadministration
• Erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande uppgifter som i denna tjänst
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad i Malmö. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida
www.av.se.Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Maria Lundsson. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Dunja Lazic, för ST Elin Öhrbom och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via vår växel: 010-730 90 00
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 27 december 2022.
Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner och utreder olycksfall utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion har fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare.
Ersättning Månadslön enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148),
http://www.av.se Arbetsplats Arbetsmiljöverket Region syd
Jobbnummer 7236549
Observera att sista ansökningsdag har passerat.