Administratör till Äldreomsorgens vikarieenhet
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb / Kungsbacka
2014-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till Äldreomsorgens vikarieenhet" (publicerad 2015-03-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka,
Göteborg,
Halmstad,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Tycker du om att planera och samordna samtidigt som du har ett stort intresse för bemanning?
Då kan du vara den Administratör vi söker till Äldreomsorgens vikarieenhet.
Vi erbjuder en allmän visstidsanställning på 75 procent fram till den 30 juni 2015, med start snarast och där möjlighet till tillsvidareanställning eventuellt framöver kan komma att erbjudas.
Du kommer att arbeta dagtid och helg. Vi förväntar oss ett nära samarbete och att du har en vilja att vara med och bidra till utvecklingen av vår verksamhet.
Om verksamheten
Vikarieenheten förser både kvarboende och äldreboenden med vikarier, när behoven uppstår. Enhetens huvudsakliga uppgift att bemanningsplanera men också att introducera vikarier samt hantera personaladministrativt arbete. Idag arbetar sex medarbetare tillsammans inom enheten med olika specifika ansvarsområden. Den administratör vi nu söker kommer att ha en specifik inriktning mot rekryteringsarbete.
Publiceringsdatum2014-03-27Dina arbetsuppgifterSom administratör inom vår vikarieenhet kommer du att ta emot beställningar om vikarier från verksamheterna, matcha de mot tillgänglig omsorgspersonal och sedan hjälpa beställande enheter med bemanning genom fördelning av uppdrag och inbokning av timvikarier. I rollen ingår även rekrytering, introduktion av vikarier, hantering av administrativt arbete, framförallt via vårt bemanningssystem Medvind, samt att sköta övrigt personaladministrativt arbete.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom administration eller personaladministration alternativt erfarenhet som vi bedömer likvärdig. För att passa för uppdraget ska du ha erfarenhet av administrativt arbete sen tidigare. Det är meriterande om du har arbetat i Medvind, har kunskaper inom arbetstidslagen, LAS, rekrytering och bemanning. Vi förutsätter att du har god datorvana, mycket god svenska i tal och skrift samt att du behärskar de vanligaste programmen som används i Microsoft Office.
Som person är du strukturerad, tar ansvar och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta i en miljö där det händer mycket och har lätt för att snabbt ändra ditt arbetssätt och prioritera om. Du har ett gott bemötande, har lätt för att samarbeta tillsammans med andra och är mån om att hitta lösningar.
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Du är välkommen att skicka in dig ansökan senast den 11 april 2014.
Vi behandlar din ansökan löpande.
Kontaktuppgifter
För mer information om tjänsten vänligen kontakta:
Gunilla Lambro Enhetschef, telefon: 0300 835184
För mer information om rekryteringsprocessen:
Linnea Haglund HR-konsult, telefon: 0300 834962
Fackliga företrädare nås via kommunens växel.
När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.
Arbetstider och omfattningDag , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungsbacka kommun
AdressKungsbacka kommun
Stadshuset
43481 Kungsbacka
Jobbnummer 1822363
Observera att sista ansökningsdag har passerat.