Administratör söks till projekt inom Äldreomsorgen, Norrmalm
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.
Äldre- och socialtjänstavdelningen är from 1/1- 2015 en ny avdelning inom Norrmalms stadsdelsförvaltning. Avdelningen rymmer myndighetsutövning inom familjeenhet och vuxenenhet, budget och skuldrådgivning, entreprenader inom funktionsnedsättning och boende samt utförarverksamhet och myndighetutövning inom äldreomsorgen, daglig verksamhet och hemtjänst inom LOV såväl som i kommunal regi.
Till beställarenheten inom äldreomsorgen söker vi nu en administratör som ska stötta i projektet som syftar till att se över flödet från beställning till hemtjänstutförare till granskning av fakturor. Tjänsten är en projektanställning i ca 9 månader. Projektet innebär att du får chansen att vara med och utforma uppdraget tillsammans med projektledare och ledningsgrupp på enheten. Enheten består av totalt ett 30-tal medarbetare som främst arbetar med biståndshandläggning. Enheten har en enhetschef och två biträdande enhetschefer.
Publiceringsdatum2016-02-09ArbetsuppgifterI projektet med fakturagranskning söker vi en administratör som ska vara projektledaren behjälplig i datainsamling och sammanställningar. Projektet syftar till att se över och utveckla handläggningsprocessen gällande fakturor, fakturaunderlag och beställningar inom området hemtjänst. Du arbetar främst i verksamhetssystemet Paraply och ekonomisystemet Agresso.
KvalifikationerVi söker dig som minst har gymnasieutbildning, gärna med påbyggnad inom administration. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete där du bland annat arbetat med att sammanställa data. Erfarenet av Office-paketet samt att du är en skicklig Excelanvändare är ett krav för tjänsten. Erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Paraply och ekonomisystemet Agresso samt erfarenhet av arbete i politisk styrd organisation, gärna inom äldreomsorg, ses som meriterande för tjänsten. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Leanutbildning och/ eller erfarenheter av att ha arbetat med Lean ses som meriterande samt erfarenhet av att ha arbetat i utvecklingsprojekt.
I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och är trygg och stabil i din roll. Du är självgående och strukturerar och prioriterar ditt arbete på ett bra sätt. Du har god samarbetsförmåga, analytisk förmåga och god organisatorisk förmåga. Det är viktigt att du trivs med administrativa arbetsuppgifter och att du drivs av att skapa ordning och struktur.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid 39,5 tim/vecka. Vi tillämpar flextid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Tidsbegränsad anställning 9 månader.
ErsättningMånadslön Månadslön.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-22
Ange följande referens när du ansöker: A39327
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Andersson, Enhetschef 08-508 09 051
Camilla Westergren, HR-konsult 08-508 117 21
camilla.westergren@stockholm.seFacklig kontaktFacklig repr nås via Norrmalms växel 08-508 09 000
FöretagStockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten
AdressStockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
10362 Stockholm
KontorsadressTulegatan 13 10362 Stockholm
Jobbnummer 2660907
Observera att sista ansökningsdag har passerat.