Administratör sökes på deltid
Perido AB / Administratörsjobb / Salem
2025-01-13
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du en erfaren registrator med goda kunskaper inom dokument- och ärendehantering? Vi söker nu en engagerad och noggrann person med minst ett års erfarenhet inom registratorsarbete. Har du ett starkt intresse för offentlig verksamhet och en god förståelse för de lagar och förordningar som styr området? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Publiceringsdatum2025-01-13Om tjänstenVi på Perido söker nu en administratör till en myndighet. Du blir en del av en mindre, nära och engagerad kommunal verksamhet som präglas av gemenskap och korta beslutsvägar. Som arbetsgivare värdesätts trivsel och utveckling, och här får du möjligheten att arbeta nära kollegor och chefer i en miljö där varje medarbetare kan påverka och bidra till verksamhetens framgång. Du utgår från kontoret beläget i Salem, där de erbjuder viss möjlighet till distansarbete. Omfattningen av uppdraget är 50%. Arbetet sker huvudsakligen dagtid, men kvällsmöten förekommer.
ArbetsuppgifterKlassificera och registrera ärenden och handlingar till den egna förvaltningen och inkomna handlingar som ska fördelas till olika mottagare, i dokument- och ärendehanteringssystem
Bedöma och ta emot förfrågningar om utlämnande av allmänna handlingar, i samråd med dataskyddsombud och/eller sekreteraren
Ta fram statistik för pågående och avslutade ärenden samt svara på frågor om handlingar och ärenden via telefon, e-post eller vid personliga besök
Arkivera handlingar och ärenden på ett korrekt och effektivt sätt
Hantera post, bedöma och fördela till olika mottagare
Ge stöd och service till både allmänhet och personal
Dina egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du är en del av ett team. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och trivs med att ge stöd både till allmänheten och kollegor. Du är van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och har goda organisatoriska färdigheter. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel samtidigt som du har förmågan att prioritera och fatta välgrundade beslut.
Om du är strukturerad, har god kommunikationsförmåga och trivs i en omväxlande arbetsmiljö, ser vi fram emot din ansökan! Varmt välkommen med den redan idag!
KvalifikationerGymnasieutbildning eller motsvarande; diplomerad registrator genom SIPU:s utbildning eller akademisk utbildning
Minst 1 års yrkeserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i dokument- och ärendehantering, dokument- och ärendehanteringssystem samt andra förekommande IT-system. Gärna ECDL-körkort eller motsvarande.
Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
Tjänstens omfattning och tillträdeDeltid 50%, konsultuppdrag i 3 månader, med stor chans till förlängning. Start så snart som möjligt.
Så ansöker duAnsökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl
anna.hommerberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34985 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido:
https://perido.se/om-oss/. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34985".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
http://www.perido.se Jobbnummer 9100079