Administratör på Sales Back Office för kunds räkning

Poolia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia AB i Karlskoga, Nacka, Örebro, Karlstad, Motala eller i hela Sverige

Är du en social och noggrann administratör, med erfarenhet av ekonomi, som letar efter nästa utmaning i karriären? Då är detta tjänsten för dig!

Vi söker just nu efter en administratör för kunds räkning till deras SBO-avdelning (Sales Back Office).

Vår kund tillverkar smidda och bearbetade komponenter till fordonsindustrin. Bolagets viktigaste kunder utgörs av lastbilstillverkare i Sverige och internationellt. Kunden ingår i en global smideskoncern med huvudkontor i Indien. Vår kund omsätter 1,3 miljarder per år och har 320 anställda. Det svenska bolaget finns med sin produktion i Karlskoga - staden i Östra Värmland som är känd för sina högteknologiska, och internationellt inriktade, industribolag.

Publiceringsdatum
2024-10-25

Om tjänsten
Uppdraget är ett konsultuppdrag. Befattningen innebär att du blir anställd hos Poolia under de första sex månaderna, varefter anställningen planeras övergå till vår kund.

• Anställning: Visstidsanställning hos Poolia på sex månader, med möjlighet till anställning hos kund.
• Startdatum: Snarast möjligt, efter överenskommelse
• Geografisk placering: Karlskoga

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I ditt arbete som administratör på SBO har du daglig kontakt internt med kollegor i företagets alla processer, samt externt med kunders inköpsavdelningar. Uppgifterna handlar till stor del om att ge råd och/eller förmedla information, både på svenska och engelska. Du hanterar även administrativa uppgifter inom order- och prisuppdatering.

• Mottagning, registrering och intern distribution av kundorder.
• Hantering av provorder/PPAP, prototyper, material och verktygsorder.
• Deltagande i arbetet med ändringsförfrågningar, ändringsorder och spotorder.
• Registrering av nya kunder och uppdatering av kunddata
• Registrering av ändrade priser i vår kunds affärsprogram, upprätthållande av korrekta priser i basprisregister samt prispärmar.
• Dokumentation av kundkontrakt, och kontraktspåverkande korrespondens.
• Administration och systemförvaltning av kundportaler, för de fall dessa inte hanteras av annan funktion på företaget.
• Deltagande i arbetet med att ta fram upplupna kostnader och intäkter i bokslut, som härrör från bolagets försäljningsintäkter.
• Deltagande i arbetet med att ge Account Managers och Key Account Managers stöd i samband med kontakten med kunder.
• Deltagande i kontakt med kunder, med fokus på administrativa frågor.

Vem är du?
Vi tror att rätt person för uppdraget är kommunikativ, driven och gillar att hå många kontaktytor, samt flera bollar i luften samtidigt. Du har en god serviceförmåga och gillar att kommunicera både via mejl och telefon med kontakter internt på företaget och med kunder. Vi tror att rätt person för uppdraget gillar att arbeta självständigt och även att samarbeta tätt med kollegor på daglig basis. Du är noggrann och ser alltid till att genomföra dina arbetsuppgifter med hög kvalitét.

Kvalifikationer
• 2-3 års relevant yrkeserfarenhet (logistikadministration och ekonomi)
• Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet
• God förmåga att kommunicera på svenska och engelska muntligt och skriftligt
• God analytisk förmåga
• Erfarenhet av Excel och MS Office i allmänhet

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult på Poolia om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sista ansökningsdatum är den 10/11. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansök därför redan idag!

Varmt välkommen till Poolia.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "72520".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Örebro AB

Kontakt
Albin Hellsten
albin.hellsten@poolia.se

Jobbnummer
8978618

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia AB: