Administratör Myndighetsavdelningen

Leksands kommun / Administratörsjobb / Leksand
2023-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör Myndighetsavdelningen" (publicerad 2024-02-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Leksand, Gagnef, Rättvik, Borlänge, Falun eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Leksands kommun i Leksand, Rättvik eller i hela Sverige

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Publiceringsdatum
2023-03-02

Arbetsuppgifter
Som administratör inom myndighetsavdelningen kommer du primärt att arbeta med administrativa uppgifter inom plan- och bygglagen och inom miljöbalken. I tjänsten kommer du att ha ett nära samarbete med våra nuvarande erfarna administratörer och övriga medarbetare inom myndighetsavdelningen.

Arbetet innefattar all administrativ hantering så som registrering av inkommande ärenden, utskick av beslut och arkivering. Du kommer också vara delaktig i att utveckla våra ärendehanteringssystem m.m.

I kontakt med våra medborgare och företagare kommer du att ge både service och rådgivning

Enklare handläggningsuppgifter inom avdelningen förekommer.

Tjänsten är på 100 % och vi tillämpar individuell lönesättning.

Provanställning kan komma att tillämpas

Om arbetsplatsen
Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Genom progressiv samhällsplanering bidrar sektor samhällsutveckling till att skapa en attraktiv kommun där både yngre och äldre har god levnadsförutsättningar med tillgång till goda livs- och boendemiljöer samt rikt och aktivt kultur, idrotts - och friluftsliv. Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang.

Sektor samhällsutveckling består av sju avdelningar; plan- och karta, strategisk planering, näringsliv, myndighet, tillväxt, kultur samt fritid och totalt är vi ca 75 anställda.

På myndighetsavdelningen arbetar 15 personer inom områden som rör plan- och bygglag, miljöbalken, bostadsanpassning, livsmedel och alkoholtillsyn

Profil
Våra verksamheter bygger på professionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och personliga lämplighet väldigt högt och ser det som en självklarhet att du tycker om att ge service.

För att axla rollen som administratör hos oss har du lämplig adekvat utbildning med lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har kanske tidigare arbetat med eller har erfarenhet av administration inom plan- och bygglagen eller offentlig förvaltning.

Som administratör på myndighetsavdelningen har du daglig kontakt med allmänhet, företagare och andra myndigheter och det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, bra bemötande och kan uttrycka dig lätt i tal och i skrift

Din digitala kompetens är hög. B-körkort är ett krav.



Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag 2023-03-19

Tillsättning sker efter överenskommelse.

Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt.

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Leksands kommun (org.nr 212000-2163), http://www.leksand.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Myndighetschef
Jonas Slars
jonas.slars@leksand.se
0247-80231

Jobbnummer
7503521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Leksands kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Leksands kommun: