Administratör Medborgarservice, tillsvidare
Arjeplogs Kommun / Administratörsjobb / Arjeplog
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Arjeplog,
Sorsele,
Arvidsjaur,
Malå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arjeplogs Kommun i Arjeplog I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel.
Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö.
Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Publiceringsdatum2023-02-10BeskrivningMedborgaservice är kommunens samlade administrativa stödfunktion internt och externt.
Här samlas det administrativa stödet och verksamhetsstödet för kommunens olika verksamheter. Ett led i detta arbete är att strukturera och effektivisera administrativa processer. Medborgarservice ska erbjuda "en väg in" till funktioner som har frekventa kontakter och ska kunna vägleda och svara på många av de frågor som allmänheten har att ställa när det gäller den kommunala verksamheten.
Medborgarservice är den funktion som tar emot besökare till kommunens verksamheter på Tingsbacka.
Dina arbetsuppgifterMedborgarservice ansvarar för en mängd olika administrativa uppdrag inom kommunen. Huvuduppdragen är:
- Nämndadministration - sekreterare
- Verksamhetsadministration (nycklar, passerkort, parkeringar, VA, renhållning, lokaler mm)
- Registrering av handlingar (Evolution, Vision)
- Utlämnade av handlingar
- Medborgarservice - kundtjänst
- Posthantering
- Arkiv
- Fastighetsregister
- Kommunikation, internt och externt
- Avgiftsadministrering
- Avtalsadministration och huvudkontakt med upphandlingsenhet
Kvalifikationer - Eftergymnasial utbildning inom administration eller annan likvärdig erfarenhet eller utbildning
- Erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna offentlig verksamhet och att arbeta som nämndsekreterare
- God datavana, god vana av Officepaketet samt att arbeta i olika datasystem
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift, strukturerad, metodisk och analytisk
- Personlig lämplighet och skicklighet gällande service, stöd och bemötande
- Flexibel med god förmåga att hantera många olika typer av administrativa arbetsuppgifter och förmåga att utveckla effektiva arbetssätt
AnställningsvillkorTillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet tillsvidare.
Sysselsättningsgrad heltid.
Rekrytering kan komma att ske löpande så vänta inte med din ansökan.
Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/11".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arjeplogs kommun (org.nr 212000-2668)
Arbetsplats Arjeplog kommun
Kontakt Anna Kaltenegger, administrativ chef
0961-14140 Jobbnummer 7434866
Observera att sista ansökningsdag har passerat.