Administratör med viss ekonomisk inriktning
Region Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du vara del i hälso- och sjukvårdsinsatser som patienten utför i hemmet - välkommen att arbeta med oss!
Vi söker en administratör med arbetsuppgifter som orderhantering och fakturahantering.
Förbrukningshjälpmedel i hemmet (FHH) är en av fyra hjälpmedelsverksamheter inom Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) och Region Stockholm. Vårt ansvarsområde och produktsortiment är näring/nutrition, inkontinenshjälpmedel, diabeteshjälpmedel, förband- och sjukvårdsartiklar samt kompressionsmaterial.
Publiceringsdatum2021-07-02Dina arbetsuppgifterSom administratör kommer du att organiseras i en arbetsgrupp som bl.a. hanterar orderförfrågningar, leverantörsreskontra och telefonrådgivning. I uppdraget ingår också att vara tillgänglig i telefonen från kl. 08:00 -16:30. Vi använder telefonsystemet TeleQ, hanterar fakturor i fakturasystemet Raindance och i övrigt används bl.a produktionssystemet Sesam 2. För information om produkterna och patienternas förskrivningar används Region Stockholms Beställningsportal.
Nedan är exempel på specifika arbetsuppgifter som du som administratör med viss ekonomiinriktning utför:
• Handlägga orderförfrågningar.
• Administrera leverantörsfakturor och utföra fakturautredningar.
• Kontakt med förskrivare, patienter, produktleverantörer och distributör.
• Rådgivning till förskrivare och patienter gällande produkt- och leveransförfrågningar, förskrivningar i Beställningsportalen och patientavgiftsärenden.
• Hantera elektroniska funktionsbrevlådor inom FHH.
• Rapportera avvikelser i HändelseVis
• Delta vid olika möten, både internt som externt
KvalifikationerVi söker dig som har minst gymnasieutbildning och som har erfarenhet av att hantera orderförfrågningar och fakturahantering. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska självständigt kunna driva frågor och ha en god kommunikativ förmåga. Du ska hantera svenska språket flytande i tal och skrift. Har du erfarenhet från vården är det meriterande. Du har god kunskap inom Officepaketet, främst Excel, och har förmåga att arbeta i flera system samtidigt. Noggrannhet och helhetssyn är två viktiga egenskaper hos oss, tillsammans med en god samarbetsförmåga och teamkänsla.
Dina personliga egenskaperDu är serviceinriktad och har ett trevligt sätt, är öppen och lyhörd, strukturerad och har lätt för att samarbeta. Du är självständig och har en vilja att utveckla dig själv och ditt arbete. Du ser samarbete och samverkan med kollegor som en naturlig arbetsform.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av:
Enhetschef för Sortiment- och systemkompetensenheten Ann-Sofie Holmertz, tfn 08-123 366 97
Facklig information:
Vision Ola Tellner, tfn 08-123 404 81
Övrig information:
Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.
Vi tillämpar registerkontroll innan beslut om anställning.
Sista ansökningsdag:
2021-07-23
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION STOCKHOLM
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "178202".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Stockholm (org.nr 232100-0016)
Arbetsplats Stockholms Läns Sjukvårdsområde Slso
Jobbnummer 5844143
Observera att sista ansökningsdag har passerat.