Administratör med uppdrag som arkivsamordnare

Linköpings kommun / Assistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Tjänsten är placerad inom Socialförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Socialförvaltningen ansvarar för myndighetsutövning, beställning av insatser och egen regi inom områdena individ- och familjeomsorg, LSS och socialpsykiatri. Vi säkerställer att alla invånare får det stöd som de har rätt till.

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2024-10-14

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara anställd som administratör och ha uppdrag som arkivsamordnare där du förväntas hålla en god ordning i förvaltningens arkiv enligt gällande arkivbestämmelser. Du kommer att ansvara för att lämna ut och ta emot akter från förvaltningen, gallra i fysiska akter och arbeta i vårt ärendehanteringssystem Treserva, Life care och W3D3. I arbetsuppgifterna ingår också att:

• Paketera och leverera akter enligt plan till stadsarkivet för slutförvaring.
• Svara på förfrågningar från både medborgare och myndigheter via mail och telefon.
• Lämna ut underlag på begäran.

Vidare kommer du utgöra ett internt stöd till socialförvaltningens administration där ett arbete pågår att utveckla effektiva och ändamålsenliga arbetsprocesser. I rollen kommer du få vara med på resan mot ett mer digitaliserat arbetssätt och arbeta med att utveckla arbetet kring e-arkiv.

Din arbetsplats
Socialförvaltningen är en ny förvaltning som bildades januari 2024. På Socialförvaltningen arbetar cirka 1500 personer. Just nu pågår arbetet med att forma den nya förvaltningen.

Socialförvaltningens administratörer tillhör avdelningen kvalitét, utveckling och service och består av ca 20 medarbetare som bemannar funktioner såsom diarium, reception, post och annan intern service på förvaltningen. Arbetsplatsen är belägen på Barnhemsgatan 2 i centrala Linköping.

Du som söker
Vi söker dig med lägst gymnasieexamen och har du också en eftergymnasial utbildning inom exempelvis arkivvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, ser vi det som meriterande. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat som arkivhandläggare, registrator, administratör eller motsvarande roll. Vi ser det som meriterande om du har arbetat inom myndighet och gärna inom social-och omsorgssektorn. Vidare ser vi det även som meriterande om du tidigare arbetat med informationshanteringsplaner och dokument- och ärendehanteringssystemen samt har erfarenhet och kunskaper inom e-arkiv. Vi ser också att du har kunskap gällande lagstiftning inom offentlighet och sekretess och meriterande är om du har kunskap gällande lagstiftning inom SOL och LSS samt erfarenhet av ärendehandläggning inom socialtjänst. För rollen krävs det att du har goda datakunskaper samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket, då arbetet innebär mycket dokumentation och kommunikation med interna och externa parter.

Vi söker dig som är självgående i ditt arbete och kan strukturera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du kan se till verksamheten och helheten. Du behöver vara noggrann och förstå vikten av att kvalitetstänk. Då vi är en stödfunktion är en förutsättning för rollen att du har god samarbetsförmåga och att du har intresse, vilja och förmåga att ge service till medborgare och medarbetare genom att vara lyhörd och lyssna till deras olika behov. Arbetsplatsen genomgår en förändring till att bli mer digitaliserad så du behöver kunna se möjligheter i förändring och ha lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Övrig information
När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 13743

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Kontakt
Facklig företrädare Vision
Gustav Södling
gustav.sodling@linkoping.se
013-20 61 55

Jobbnummer
8955294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: