Administratör med inriktning e-handel till Upphandling och inköp

Linköpings kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Verksamhetsstöd och service
På förvaltningen Verksamhetsstöd och service finns kommunens interna tjänster och servicefunktioner samlade. I vår mångfasetterade förvaltning ingår verksamheterna Ekonomiservice, HR-service, Kontakt Linköping, LKDATA, Upphandling och inköp, eLärandeCenter och Stadsarkivet.

Att arbeta inom Verksamhetsstöd och service innebär att du är med och bidrar till utvecklingen av kommunens verksamheter och kommunövergripande servicelösningar. För att säkerställa en god och användbar service strävar vi ständigt efter att ligga i framkant - oavsett om det gäller att lösa våra kunders utmaningar, hitta nya effektiva metoder eller digitalisera processer.

Om arbetsplatsen
Linköpings kommun köper varor, tjänster och entreprenader för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling.

Upphandling och inköp är en nyetablerad verksamhet i Linköpings kommun. Tidigare ingick kommunens upphandlingsverksamhet i ett kommunalförbund under namnet Upphandlingscenter, vilket var ett samarbete mellan Norrköpings och Linköpings kommun. Sedan 1/1 2020 har dock respektive kommun etablerat egna upphandlingsfunktioner. Eftersom Upphandling och inköp är inne i en uppstarts- och utvecklingsfas får du möjlighet att vara med och bygga upp denna enhet.

Placeringen är Storgatan 50 i centrala Linköping och till årsskiftet 21/22 sker en flytt till nybyggda lokaler i Ebbepark, en ny stadsdel där innovativa och sociala miljöer växer fram med närhet till naturen.

Publiceringsdatum
2020-04-24

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en administratör med inriktning e-handel, som tillsammans med övriga medarbetare ska administrera och delta i utvecklingen av kommunens e-handel med främsta fokus på support och stöd till användarna. Du administrerar även den samordnade varudistributionen som hänger tätt samman med e-handel genom upplägg och underhåll av leveranspunkter och deras GLN-nummer.

Dina arbetsuppgifter
• Underhåll/registrering i e-handelssystemet (Unit4 Business World)
• Support, främst intern inom e-handel och samordnad varudistribution
• Administrera utbildningar/workshop inom e-handel, handböcker med mera
• Webb-ansvarig för intranät (exempelvis lägga ut nyheter, uppdatera våra sidor)
• Administrera den samordnade varudistributionen

Kvalifikationer
Du har gymnasial utbildning och flerårig relevant yrkeserfarenhet. Det är ett krav att du har arbetat i något av de e-handelssystem som är vanligt förekommande i offentlig sektor. Arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet samt kunskap om kommunens ekonomimodell är meriterande. Du har god förmåga att uttala dig på svenska i tal och skrift då arbetet innebär support till användare. Kunskap om Office-paketet (Word och Excel) är ett krav och erfarenhet av IT-systemet UBW (tidigare namn, Agresso) är meriterande.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att hjälpa andra. Du har god förståelse för hur människor tar till sig budskap och anpassar med tydlighet information till mottagaren. Du har lätt för att skapa kontakter och är social och utåtriktad i yrkesmässiga sammanhang. Strukturerad, planerad och organiserad är egenskaper som beskriver dig som person och du arbetar utifrån ett serviceinriktat synsätt.

Du har ett stort engagemang och tillför energi i arbetet som skapar delaktighet som bidrar till samhörighet och en god teamkänsla. Samtidigt tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och driver självständigt dina processer framåt.

Information om tjänsten
Tillträde: 2020-08-31 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 4994

Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Linköpings kommun (org.nr 212000-0449), http://www.linkoping.se/

Jobbnummer
5202459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: