Administratör med goda bokföringskunskaper
SJR / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR i Mölndal,
Göteborg,
Partille,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Är du en utåtriktad ekonomiassistent med sinne för siffror? Är du kundfokuserad, lösningsorienterad och ser långsiktigt på din nästa anställning? Då är du den vi söker!
Publiceringsdatum2018-09-11Om tjänstenDetta är en delad tjänst och fokus ligger lika mycket på ekonomiassistentrollen som administratörsrollen.
Inom ekonomi har du ansvar för leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturering, avstämningar samt att assistera ekonomichefen i övrigt förekommande uppgifter.
I rollen som administratör kommer du jobba projektbaserat. Här kan du komma att hjälp till med uppdatering/underhåll av mallar, ta fram underlag till diverse utredningar och administration av vår kvalitets- och miljöcertifiering.
Du kommer även vara Mediels ansikte utåt både via telefon och vid besök på kontoret. Tjänsten innebär ansvar för såväl växel som reception.
Vidare finns tid avsatt för att ta hand om vårt gemensamma fikarum, bl.a. genom att duka fram frukost varje morgon. En tradition som funnits under en lång tid i företaget.
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en god administratör, har erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och med goda kunskaper inom bokföring. Vi tror att du har en ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande och har arbetat i en liknande roll tidigare. Du talar och skriver svenska flytande och har goda kunskaper i engelska. Vana av arbete i något ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet är ett krav.
Som person är du strukturerad, lösningsfokuserad och serviceinriktad. Du har också en naturlig fallenhet för siffror.
I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt: Du kommer ha din arbetsplats på Mediels kontor i Mölndal och blir direkt anställd av Mediel. Tjänsten är på heltid och start är under hösten enligt överenskommelse.
Om företagetMediel är ett privatägt svenskt bolag med huvudkontor i Göteborg och med regionkontor i Stockholm och servicekontor i Skåne. Vi installerar och underhåller diagnostikutrustningar, främst röntgenutrustningar, på landets sjukhus. Våra produkter kommer från ledande tillverkare i världen och företräder det senaste inom medicinsk teknik och elektronik. Vi har även en omfattande utbildningsverksamhet. För närvarande är vi 25 anställda och omsätter ca 90 miljoner kronor per år. Läs mer på (
http://www.mediel.se/) www.mediel.se (
http://www.mediel.se)Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 17 september 2018. För att söka tjänsten går du in på
www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Forslund på telefon: 031-333 54 82.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Forslund
katarina.forslund@sjr.se +46704715925
FöretagSJR
AdressSJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 B, Göteborg
Jobbnummer 4341137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.