Administratör Kunskapskontoret

Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2025-02-11


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen i Sandviken

Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola, www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner

• semesterväxling

• årsarbetstid

• friskvårdsbidrag

• hälsofrämjande aktiviteter

• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år

• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2025-02-11

Arbetsuppgifter
Välkommen att bli en av våra administratörer på Kunskapskontoret i Sandvikens kommun!

Vår allt i allo kommer att gå i pension i september och nu söker vi hennes efterträdare. Det är ett mycket omväxlande jobb som du har stora möjligheter att själv vara med och påverka utformningen av. På Kunskapskontoret finns möjlighet att jobba hemifrån upp till två dagar per vecka. Du väljer själv om du vill ha ett eget kontor eller om du vill boka arbetsplats från dag till dag. Du kommer att ingå i ett arbetslag på tio personer med positiva och hjälpsamma kollegor.

Kunskapsförvaltningen har ca 1500 anställda inom förskola, förskoleklass, grundskola, fritidshem, anpassad grundskola, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Kunskapskontoret är beläget på Sätragatan 66. Där arbetar ett trettiotal personer inom olika stödfunktioner som elevhälsa, HR, ekonomi och administration. I tjänsten ingår arbete ut mot samtliga verksamheter i förvaltningen.

Till huvuduppgifterna hör fakturahantering och bokning av resor och hotell. Andra viktiga arbetsuppgifter är beställningar, handhavande av kontorets felanmälningar, bokningar i Time Care Pool samt att vara något av allt i allo för att allt på kontoret ska fungera smidigt.

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du har relevant gymnasieutbildning, goda kunskaper när det gäller fakturahantering och det är meriterande om du har erfarenhet av Raindance. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av Time Care Pool. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Som person behöver du vara trygg, stabil och självgående samtidigt som du snabbt behöver kunna anpassa dig till ändrade omständigheter och arbetsuppgifter. I arbetet ingår kontakter med många olika människor. Därför är god samarbetsförmåga central liksom att du har ett tillmötesgående bemötande och intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Mycket goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt. Vi tar stor hänsyn till personlig lämplighet och din erfarenhet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Vill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "709-25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen

Kontakt
Kvalitetschef
Eva Simonsson
eva.simonsson@edu.sandviken.se
026-24 24 11

Jobbnummer
9158378

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen: