Administratör IT

Landstinget Dalarna / Administratörsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Leksand eller i hela Sverige

Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor.

Landstinget Dalarna är länets största arbetsgivare med över 8 800 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Vi bedriver hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning, samt ansvarar för kollektivtrafiken i länet. Efter årsskiftet blir vi en länsregion med utökat uppdrag och som nya Region Dalarna kommer vi att fortsätta arbetet med att utveckla vårt län för framtiden.

Medicinsk Teknik och IT (MiT) består av ca 150 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet för hela Landstinget Dalarna.

Landstinget har en portfölj för "Verksamhetsutveckling med stöd av IT" där både IT projekt och förvaltningsobjekt har en gemensam portföljstyrning. Landstinget Dalarnas Portföljkontor, stödjer och driver utveckling av arbetssätt för projekt, uppdrag och förvaltning. Pm3 används som förvaltningsmodell och ITIL som processtöd.

Din organisatoriska placering blir hos Beställningsstöd, vi är länken mellan verksamhet och IT och erbjuder stöd vid beställning, utveckling och förvaltning av IT-stöd.

ARBETSBESKRIVNING

Vill du ha en administrativ roll inom IT - i gränslandet mellan människa och teknik? Vi erbjuder dig då en intressant och omväxlande tjänst som Administratör IT.

Du kommer att medverka i IT-konsultupphandlingar, ta fram avropsunderlag, hantera avrop och avtal med externa leverantörer. Du kommer att medverka i introduktion, handledning, administration, fakturahantering och uppföljning av IT-konsulter.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med engagerade och kunniga kollegor och med beställare dvs förvaltningsledning, projekt- och uppdragsbeställare, portföljkontoret och linjechefer. Du kommer att ha ett nära samarbete med upphandlingsavdelningen, medarbetare inom MiT och externa leverantörer. Du rapporterar till din närmaste chef som också är ansvarig för IT-konsultramavtalet.
Som administratör hos oss kommer du att ha en viktig roll i den övergripande resurshantering som är på väg att etableras inom MiT. I mån av tid kan andra administrativa uppgifter bli aktuella t ex som resurs till olika uppdrag eller projekt, att organisera och publicera information på hemsidor och arbetsrum på vårt Intranät, ta fram olika former av statistik, diariehantering mm - lite beroende på din bakgrund och erfarenhet.

Arbetsuppgifterna kommer att variera beroende på uppdragens karaktär och komplexitet och du kommer att få ett mycket omväxlande operativt arbete där du själv har stora möjligheter att vara med och utveckla rollen och förbättra arbetssätt mm.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett gott ordningssinne, hög självgåendegrad och inställningen att administration, ordning och reda är viktigt och betydelsefullt.

KVALIFIKATIONER

Krav:
Gymnasieutbildning inom relevanta områden t ex administration, ekonomi eller IT.
Goda kunskaper i Office-paketet och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Du har flera års erfarenhet från arbete inom IT-verksamhet i administrativ och/eller koordinerande roll eller funktion.
Erfarenhet av arbete enligt LOU.

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom t ex ekonomi, IT eller annan för tjänsten lämplig utbildning.
Dokumenterad erfarenhet av praktiskt arbete kopplat till LOU, resurshantering/planering och verktyget Antura Projects är starkt meriterande.
Kunskap om och erfarenhet av pm3 och ITIL.
Erfarenhet av web-publicering
Erfarenhet från analys- och statistikredovisning, gärna Power BI.

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du är intresserad av att vara med och utveckla och driva verksamheten framåt.
Du är noggrann och ansvarstagande, har ett utpräglat ordningssinne och trivs med och klarar av ett arbetstempo som tidvis är högt. Du har god samarbetsförmåga och du kan tänka dig att arbeta såväl med avancerade uppdrag som att vara fixare och allt-i-allo. Ingen arbetsuppgift känns för stor eller för liten.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.


Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet.

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 20:2018:159
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Hag helena.hag@ltdalarna.se 023-490038

Företag
LANDSTINGET DALARNA

Adress
LANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun

Kontorsadress
Landstingshuset, Vasagatan 27, Falun

Jobbnummer
4526124

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna: