Administratör inom resehandling/reception till LPO Varberg
Polismyndigheten / Receptionistjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Varberg,
Falkenberg,
Halmstad,
Härryda,
Göteborg eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 5700 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisområde Halland
Polisområde Halland är ett av fem polisområden i polisregion Väst med huvudsäte i Halmstad. Polisområde Halland sträcker sig över sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.
Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör i vår reception i Varberg. Tjänstgöring på annat lokalpolisområde kan förekomma när verksamheten så kräver.
Publiceringsdatum2023-10-17Dina arbetsuppgifterSom administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:
• Handlägga pass-/identitetskortsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara inkommande telefonsamtal och mail
• Anmälningsmottagning och hantering av hittegods
• Hantera skrymmande och till viss del tunga gods
• Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Minst ett års arbetslivserfarenhet på heltid inom service och/eller administration med personliga möten
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du även har:
• Tidigare erfarenhet inom service och/eller administration med personliga möten
från polisen eller av annan statlig verksamhet
• Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning
• Receptionsvana
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna utomnordiskt språk
Dina personliga egenskaperUppdraget som administratör innehåller många kontaktytor och därför söker vi dig som har god samarbetsförmåga och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, strukturerad och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Östra Långgatan 5 (
visa karta)
432 45 VARBERG
Arbetsplats Varberg Polisstation
Kontakt HR-konsult
Jennifer Prim-Citraro
jennifer.prim-citraro@polisen.se Jobbnummer 8197782
Observera att sista ansökningsdag har passerat.